De review van vandaag gaat over de Garnier Fructis Pure Shine shampoo en conditioner.

De verpakking is groen, zoals een groot deel van de verpakkingen van Fructis shampoo’s/conditioners is. De dop is lichtblauw met een groen bolletje erop. Niks bijzonders, gewoon herkenbaar Fructis. Persoonlijk vind ik de verpakking er netjes en inderdaad herkenbaar uitzien.

Op de verpakking staat dat deze shampoo anti-kalk actief is. De werking wordt omschreven als: “Neutraliseert het effect van kalk water. 10 keer sterker haar, licht en zonder residuen. Resultaat: schitterend haar met een nieuwe glans.”
Eens kijken hoe mijn haar eruitziet na wassen met deze shampoo en conditioner!

De shampoo is doorzichtig en heeft geen kleur. De shampoo is vloeibaar, in vergelijking met mijn oude shampoo (niet als water, maar ‘stevig’ vloeibaar). De eerste keer had ik dan ook meteen te veel shampoo op mijn hand! Maar, als je dat eenmaal weet, dan kun je daar op letten natuurlijk! De shampoo schuimt prima als je je haar wast, je hebt dus niet veel shampoo nodig. Ook laat de shampoo zich prima uitwassen. 
De shampoo ruikt, a la Fructis, lekker fruitig! Ik douche me altijd in de ochtend, en moet zeggen dat ik meteen een stuk vrolijker ben als ik mijn haar was met deze lekker geurende shampoo! 🙂

Op de foto heb ik een beetje shampoo op mijn hand. Je moet goed want, zoals ik al zei, de shampoo is doorzichtig.

De conditioner is wit en heeft een wat stevigere, creme-substantie. Door deze substantie hoef je ook niet bang te zijn dat je te veel conditioner op je hand doet. Ook de conditioner ruikt lekker fruitig. Alhoewel de conditioner iets minder sterk ruikt als de shampoo. De conditioner laat zich prima uitsmeren. Ook wast de conditioner makkelijk uit.

Maar, wat is het resultaat nu als ik mijn haren was met de Pure Shine shampoo en conditioner?

Ik heb de shampoo en conditioner meerdere wasbeurten gebruikt om het resultaat zo goed mogelijk te zien. Mij viel na de eerste wasbeurt al op dat mijn haar glansde en lekker fruitig ruikt. Nou glansde mijn haar wel al, maar nu nog net ietsje meer lijkt het. Ook voelt mijn haar zacht aan.

Na meerdere malen is de conclusie dat mijn haar inderdaad meer glanst! Of dat nu komt door de anti-kalk actief laat ik even in de midden, dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar feit is, dat mijn haar meer glanst. Ook blijft mijn haar lekker zacht en wordt het niet snel vet.

Conclusie: een fijne shampoo en conditioner die ik nu nog steeds zal gebruiken!

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

