Vandaag een review over 3 effect powders van Gosh!


Een tijdje terug kocht ik 2 effect powders van de Gosh. Ik vond de kleurtjes erg leuk en omdat er een kortingsactie was, kocht ik ze meteen alle drie! Ik was benieuwd naar de pigmentatie, de houdbaarheid en of het makkelijk aan te brengen is.

Gosh Effect Powder Kiss
Gosh Effect Powder Sky
(wazige foto, maar de ‘kleur’ is zo het beste zichtbaar)
Gosh Effect Powder Copper
Zoals te zien is, hebben de poeders verschillende structuren. De ‘Copper’ is wat korreliger, de ‘Kiss’ wat vaster en de ‘Sky’ wat losser. Dat geeft natuurlijk ook een verschil in aanbrengen. Ook maakt het verschil waarvoor je de effect powder gebruikt. Gebruik je de powder alleen maar om een bepaald stuk van je ooglook mee te accentueren, of gebruik je de powder over je hele bewegend ooglid net als een oogschaduw?
Ik heb de powder met en zonder oogschaduwbasis gebruikt. En ikzelf vind het prettiger om met oogschaduwbasis te werken omdat de powder dan beter blijft zitten. Voor de pigmentatie maakt het niet zo heel veel verschil. Maar wel dus voor de houdbaarheid!
Van links naar rechts: Kiss, Sky en Copper. (1 veegje met mijn vinger)
Zonder oogschaduwbasis
Met oogschaduwbasis
Het opbrengen van de ‘Copper’ vond ik ietsje lastiger, door de korrelige structuur. Daardoor brengt het minder ‘glad’ en dus minder prettig aan. De ‘Kiss’ en de ‘Sky’ daarentegen brengen wel ‘glad’ aan. Ik gebruik de Effect Powders graag als oogschaduw, geeft net toch weer aan ander effect/look dan ‘normale’ oogschaduw. Maar ook als je de powder gebruikt om alleen een bepaald stuk van je look te accentueren is de powder heel mooi!
Wat wel even handig is, wat praktische tips als je de Gosh Effect Powder gaat gebruiken!
1. Gebruik een oogschaduwbasis als je de Effect Powder aanbrengt. De powder blijft beter zitten en de kleur komt iets beter uit.
2. Er zit een zeefje onder de deksel, gebruik dit! Dan komt er ook nooit te veel in 1x uit!
3. Breng de powder aan met een kwast. Ik heb het 1x geprobeerd met een applicator, dat werkt niet fijn! De powder blijft minder ‘plakken’ op een kwast waardoor de powder ook beter op je oog komt! Op de applicator blijft de powder plakken, waardoor er veel minder op je oog komt.
4. Tik de kwast af voordat je de powder op je oog aanbrengt. De powder heeft last van fallout, deze is te verminderen door niet te veel powder in 1x te willen aanbrengen.
Ondanks het rijtje aan praktische tips ben ik erg blij met deze powder! Je kunt er mooie ooglooks mee maken en de kleuren zijn erg mooi! Een beetje glitter, maar niet te veel. Een beetje flashy maar niet te. Hoewel ze ook kleuren hebben die er echt uit knallen! Maar dat is Gosh 😉 Bovenstaande kleuren zijn iets subtieler en daardoor ook net wat draagbaarder voor elke dag. Ik vind ze prachtig 😀
Gebruik jij de Gosh Effect Powder al? Of wil je de powder gaan gebruiken? Waarvoor gebruik je de powder of waarvoor zou je de powder gebruiken, om een ooglook te accentueren of op je hele bewegend ooglid?
Dikke knuffel
Roxanne ♥
