Vandaag een review over wattenschijfjes? Watte? Nee, watteNSCHIJFJES 😛


Als we make-up, nagellak enz gebruiken, moeten we dit er ook weer afhalen. En waarmee zou je dat kunnen doen? Juist, wattenschijfjes! Nu heb ik al verschillende soorten wattenschijfjes geprobeerd zoals bijvoorbeeld die van Kruidvat eigen merk. Tot ik een aantal jaar geleden Satessa wattenschijfjes probeerde!

Satessa wattenschijfjes zijn te koop bij de Aldi voor ongeveer 50 cent (ik weet niet meer de precieze prijs omdat ik ze altijd koop en er niet meer op let). Er zitten 80 stuks in. De wattenschijfjes bestaan uit 2 kanten met beiden hun eigen ‘patroon’.

Aan een kant van het wattenschijfje is het patroon grof, en aan de andere kant is het patroon minder grof.
Zoals de verpakking zegt:

‘Een compacte zijde voor het aanbrengen van cremes e.d. en een zachte zijde voor het verwijderen van make-up.’

Zoals je op bovenstaande foto’s goed kunt zien, ziet het eruit alsof het wattenschijfje afgestikt is. Beide kanten van het wattenschijfje zitten inderdaad goed aan mekaar vast.

Wat ik fijn vind aan deze wattenschijfjes is dat, doordat ze goed aan mekaar vastzitten, je niet opeens 2 helften wattenschijfje in je handen hebt als je over je oog wrijft om het schoon te maken. Dat had ik bij sommige andere merken wel. Ook pluizen de wattenschijfjes niet! Daarnaast is de prijs een dik vet pluspunt, 80 wattenschijfjes voor 50 cent, waar hebben we het nog over?

Welke wattenschijfjes gebruik jij? Heb je Satessa wattenschijfjes al eens geprobeerd? Of denk je, naar aanleiding van deze blog, laat ik ze eens proberen!

Dikke knuffel
Roxanne ♥

