Vandaag een review over een doucheproduct van Dove. En nee, het is geen doucheGEL maar een doucheCRÉME! Benieuwd wat nu het verschil is? En of er überhaupt verschil te merken is?

Een tijdje geleden was ik in Duitsland winkelen, en zag ik de Dove Visible Care Douchecréme. Deze douchecréme is verkrijgbaar in 4 geuren. Namelijk: Brightening, Renewing, Softening en Toning.
In Duitsland zijn alleen de kleine flessen verkrijgbaar. Die kosten in Duitsland €1,55
In Nederland kost de kleine fles €3,19 en de grote fles kost €5,29.

De verpakking ziet herkenbaar uit voor Dove. Een witte fles die overloopt naar groen, de bekende donkerblauwe letters en de zilveren duif. Ik vind de verpakking er representatief uitzien, netjes, herkenbaar en toch fris!

Maar wat maakt deze douchecréme nu anders dan andere doucheproducten? Dove zegt: ‘Bewezen zichtbare verbetering van de huid in 7 dagen’ Op de achterkant van de fles wordt uitgelegd wat ze daarmee bedoelen: ‘Een mooiere huid dankzij een douchecréme? Absoluut! Deze unieke formule met Nutrium Mosture techonologie is ontwikkeld om de doffe huid te vernieuwen. Dagelijks gebruiken voor een gladdere en zachtere huid in 7 dagen en een merkbaar mooiere huid binnen 3 weken.’

Dat gaan we uittesten!
De geur is fris, en ik herken er de Dove geur in! De substantie van de douchecréme verbaast me even. Het is een wat dikkere substantie, inderdaad créme achtig, alsof je een bodylotion in handen hebt in plaats van een doucheproduct! De créme is wit en heeft een zachte shimmer erin.

Je hebt maar weinig van de créme nodig om je hele lichaam te wassen. Als je de créme met je handen op je lichaam smeert, schuimt deze niet echt. Gebruik je echter een douche puff, dan schuimt de créme wel! De créme smeert lekker uit, ik heb ook echt het gevoel dat ik mijn lichaam verwen door me te wassen met deze créme.

MAAR, heeft het ook geholpen? Als ik me gewassen heb met de Dove douchecréme voelt mijn huid lekker zacht aan! Zachter als met andere doucheproducten. Met andere doucheproducten voelt mijn huid soms nog wat droog aan en moet ik een bodylotion of bodybutter gebruiken. Ik heb het idee dat dat met deze douchecréme niet per sé nodig is. De shimmer die in de douchecréme zit, zie ik op mijn huid niet terug helaas.

Conclusie: ik ben tevreden over deze douchecréme! De prijs is prima (in duitsland is de douchecréme niet duur, in Nederland is er vaak reclame), het gebruik is best zuinig omdat je niet veel nodig hebt voor je hele lichaam, en het resultaat is een lekker zacht velletje!

Tijdens het maken van de productfoto’s was de hond mee naar buiten. De grapjas pakte de fles in zijn mond en wilde ermee wegrennen. Dat heb ik maar snel tegen gehouden 😉 Echter dit kiekje van de ondeugd wilde ik jullie niet onthouden haha:

Ik ben onschuldig! *angelface*

Heb jij de Dove Visisble Care douchecréme al eens gebruikt? Wat vond jij er van? Of wil je de Dove Visible Care douchecréme wel eens proberen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

