Zoals jullie eerder konden lezen op Smiling Beauties ben ik van 26 september tot en met 03 oktober een weekje naar Maurach in Oostenrijk geweest. In 1 woord samengevat was de vakantie: heerlijk! Ik was er echt aan toe en heb dan ook geprobeerd om er zo veel mogelijk van te genieten!

Maar…..wat heb ik gedaan op vakantie? En wat heb ik gezien? Zou ik jullie een vakantie naar Maurach aanraden?

Nou, bovenstaande foto heb ik gemaakt vanaf de Dalfaz Alm. En zoals jullie zien is het dus prachtig (naar mijn mening in ieder geval) in Oostenrijk. Het dorpje wat jullie zien liggen is Pertisau. Dat ligt, net als Maurach, aan de Aachensee. Vanuit Maurach kun je met de bus er naartoe, maar je zou ook te voet er naar toe kunnen gaan.

Maandag: vertrokken we. Met goede moed en een volgeladen auto richting Maurach. Vanuit Landgraaf een uurtje of 8 rijden. O wat hadden we een geluk, geen file en 2 rustpauzes later kwamen we aan in Maurach rond 16/17 uur. Die avond stond er niet veel meer op de planning. Eten in ‘Bucherwirt’ in Buch, een paar drankjes in ‘Felderer Stadl’ in Maurach en nog eventjes aan de overkant spieken, live muziek!

Dinsdag: zworven we door Maurach. Mijn vrienden maakten een afspraak bij de kapper, we doken een aantal winkeltjes in, pikten een terrasje. Aan het eind van de middag reden we naar Pertisau. Waar we een stukje van de Aachensee bekeken en genoten van een warm drankje in de strand lounge bar. ’s Avonds aten we bij Pizzeria Venezia. Jummie! ’s Avonds op de bank voor de tv 🙂

Woensdag: stevige schoenen aan en daar gingen we! Met de auto op weg naar de Krimmler Wasserfälle. Pretty pretty! Oppassend met mijn zwakke enkels heb ik de klim op de natte stenen niet gewaagd. Wat ik overigens wel erg jammer vind! MAAR, ook ik heb een goed beeld van de waterval gekregen. Zij het uit andere hoeken. Hieronder een foto! 😉

Ik bij de Krimmler Wasserfälle 😉
De waterval van een afstandje. Zittend op een brug hoog boven de weg gemaakt 😉

In de avond barbecueden we bij het koppel waar het appartementencomplex waar we verbleven (Haus Madersbacher te Maurach). Vrienden waar ik mee op vakantie was, komen al een aantal jaar daar dus kennen de mensen. ’s Avonds lekker kletsen in kaarslicht op het balkon.

Donderdag: ook vandaag weer de stevige schoenen aan. Want we gaan de bergen in! Wel te verstaan de Dalfaz Alm! Prachtige natuur kwamen we daar tegen!

Volgens een bord wat aan het begin stond, was het enkele reis 45 minuten lopen. Maar wij liepen rustig en voorzichtig, dus duurde het wat langer. Ook namen we tussendoor een pauze. De foto aan het begin van het artikel, was ons uitzicht vanuit die pauzeplek 🙂 Aan het einde van de alm, namen we een lunchpauze.

Kaiserschmarrn, een soort pannekoek/poffertjes achtig deeggerecht
Mijn drankje deze vakantie, Radler!♥

’s Avonds weer eten in Bucherwirt en een drankje in Felderer Stadl als afsluiting van deze vermoeiende dag.

Vrijdag: vandaag een lekker shopdagje. Eerst naar de Kerzenwelt in Rattenberg, en erna shoppen in Rattenberg. Cadeautjes voor thuis en onszelf kopen 😉 Daarna hupten we nog even een sportwinkel en Mediamarkt in Wörgl naar binnen. Bepakt en bezakt aten we wederom in Bucherwirt. In de avond gingen we naar een Traktor- en oldtimerfest in Maurach.

Zaterdag: als je denkt dat onze shopping spree ten einde was, think again 😛 Ook vandaag shoppen, maar dan in winkelcentrum M4 in Wörgl. In de avond wederom naar het Traktorfest, waar we smulden van een daar klaargemaakt half haantje. Moe en met pijn aan de voetjes doken we om half 4 in bed.

Zondag: relaxdagje! Zwemmen en de sauna induiken in Wave Wasserwelten in Wörgl. Ontspannend in de sauna, met aufgussen, yoghurt met fruit, versgeperst sapje…. Heerlijk! Ook ‘roetsjten’ we de glijbanen af. Behalve de L2…. Niemand wilde met me mee, en ik, held, wilde niet alleen gaan 😉 Ook ontspanden we een half uurtje in de Isla Sola. Een zoutbad met geluid onder water en gekleurde lampjes. Weeëig en moe aten we een belegd broodje als avondeten en doken we wederom op de bank. Ditmaal bekeken we alvast een aantal vakantiefoto’s en kletsten we over de leuke vakantie!

Maandag: back home 😦 En helaas verliep de terugreis ook niet al te soepeltjes…. 3 uur file in totaal….

Komende week komen we nog een keertje bij mekaar om foto’s te bekijken enz 🙂

Voor de liefhebbers/nieuwsgierigen en alle anderen:

Ik maakte nog foto’s van mijn aankoopjes. Let niet op de crappy quality van de foto’s 😉

Cadeautje met een knipoog voor m’n zusjes 😉
Riem….
Cadeautje voor oma♥ Uit Kerzenwelt!
Hoofddoek/sjaal. Gebruikt als hoofdbescherming in de bergen
Cd van SOAD 😀
Schaapje 🙂 Eh….waarom noemen mensen mij ook alweer schaap????
De toerist uithangen met kaartjes! Een kaart van Maurach, een kaart van de Dalfaz Alm en een kaart van de Krimmler Wasserfälle
Mokken uit Café Hacker in Rattenberg. Als je een bepaalde koffie dronk, mocht je de beker houden!
Cadeautje voor papa

 

Mijn nieuwe ketting! *prettyness*
Kleertjes…..Het weer was warmer als gedacht en voorspeld….
Nieuw topje met kick ass kleur 🙂
Shoesssss!!!!!!!♥ *shoe addict*
Nivea deo…. Tja, met dat warme weer was de meegebrachte deo sneller op als gedacht
Cd met Duitstalige liedjes…. Na de hele week alleen maar deze muziek gehoord te hebben…. Alvast voor carnaval dus 😛
Nieuwe parfum!
Nieuwe truitjes

De vakantie in Maurach was heerlijk! We hadden prachtig weer, beter zelfs als voorspeld! We zagen mooie natuur! Mooie bezienswaardigheden! Maakten er een gezellige boel van en last but not least, kwamen allemaal een beetje tot rust! Maurach is een gezellig dorp waar iedereen mekaar kent, en iedereen vriendelijk is tegen mekaar. Kom je iemand tegen op straat, dan begroet je diegene, no matter wie het is. Kom je op vakantie, dan zijn ze benieuwd waar je vandaan komt en maken graag een praatje met je!

Kortom, ik zou Maurach aanraden!

Vinden jullie het leuk om ook eens een persoonlijke blog te lezen? Zou je zelf wel eens naar Oostenrijk of Maurach willen?

Crazy ladies in de strand lounge bar in Pertisau!
Knuffels en veel liefs,
Roxanne♥
