Zoals jullie wel gemerkt hebben, houden wij van nagellakjes! Vaak lees je dan dat het handig en slim is om een basecoat te gebruiken. Ik dacht altijd, wat een onzin! Waar is dat nu weer voor nodig? Slaat nergens op, toch????

BIG FAT WRONG!!!! Maar waarom is een basecoat dan wel nodig?

Basecoat heeft een aantal voordelen:
– basecoats zijn meestal verzorgend. Voorzien van vitamines enzovoorts zodat het je nagels voedt en gezond houdt.
– basecoats maken je nagels klaar voor de nagellak. Ze egaliseren oneffenheden in je nagels zodat je nagellak er mooier uitziet
– basecoats zorgen er voor dat je nagellak langer blijft zitten. Je nagellak zal minder snel chippen. Gedurende de dag maken je nagels een soort vet aan, net als je haar. Als je nagels vettig worden, heeft de nagellak veel minder grip en zal er dus snel afgaan. Een basecoat absorbeert het vet.
En natuurlijk:
– basecoat zorgt er voor dat je nagels niet verkleuren. Dit geldt voornamelijk voor donkere kleuren nagellak. Die lakjes hebben snel de neiging om in je nagels te trekken. Als je je nagellak er af hebt gehaald, blijft er een gekleurd laagje/waas achter.

Oh, toch wel handig dus die basecoat…. Maarre, is dat duur, een basecoat?

Dat ligt helemaal aan je zelf. Je kunt basecoats van verschillende merken en in verschillnde prijsklasses kopen. Helemaal wat je zelf wil!

Ikzelf gebruik een basecoat van het Duitse merk P2. De base + care coat. Dit lakje kwam ik tegen in Duitsland voor € 1,95 (als ik me niet vergis!) Er bestaat van P2 ook nog een quick dry base coat, maar de base + care sprak me meer aan vanwege mijn fragiele nagels. En voor € 1,95 kun je je geen bult vallen toch? Dus, dat gaan we proberen!

Het flesje is simpel. Een glazen potje met in donkerbruin P2 en de naam erop. Een zilverkleurige dop, die wel wat cheap aan doet. Het randje van de dop is wat ‘aangetast’, maar who cares? Het gaat zich toch om de werking? Op de achterkant van het flesje zit een zilverkleurige sticker met de tekst (voor jullie vertaald uit het Duits door mij): Beschermende basislak met werkstoffen zoals vitaminen, Panthenol en natuurlijk wijn-extract. Voorkomt verkleuringen door 1 laagje op je nagel aan te brengen, goed te laten drogen en daarna de nagel net zoals normaal te lakken.
De lak ziet er op de foto wit uit, maar is in werkelijk heel lichtjes roze.

Zoals je ziet is er al een laagje uit de basecoat, dat komt omdat ik de basecoat al een tijdje gebruik 😉
De basecoat heeft een normaal kwastje, niet extra breed enzovoorts.

En hoe ervaar ik de werking van de basecoat?

Ik gebruik de basecoat onder alle kleuren nagellak. Ik merk namelijk dat het mijn nagels inderdaad wat sterker maakt en dat mijn nagellak beter en langer blijft zitten! Ik doe zelfs soms alleen basecoat op mijn nagels, want het geeft een mooi glansje op je nagels, en verzorgt dus ook meteen! Met 1 laagje krijg je een doorzichtig glansje op je nagels. Gebruik je 2 laagjes, dan krijg je een melkachtig licht wit/roze laagje op je nagels.

Dus….blijvertje?

Definitely! Deze basecoat heeft me overtuigd om überhaupt een basecoat te gebruiken. Hij is mooi geprijsd, doet z’n werk en dat is het belangrijkste!

Gebruiken jullie basecoat? Of hebben jullie tips qua basecoats die GEWELDIG zijn volgens jullie? Wij horen het graag!

Wij lezen wel eens in comments/op onze Twitter dat jullie sommige producten niet kunnen kopen omdat ze het niet in jullie buurt verkopen. Dat is natuurlijk jammer! MAAR, wij zijn natuurlijk de beroerdsten niet! Dus denk je, dit product zou ik graag willen hebben maar kan ik hier in de buurt niet kopen, let us know! Dan kunnen wij het misschien voor je kopen en naar je opsturen! Dat geldt uiteraard ook voor deze basecoat!

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

