Een tijdje geleden won ik een waardebon t.w.v. €7,50 bij Parfumerie. Na een tijdje heel erg moeilijk te hebben gedaan over wat ik wilde hebben, kwam ik uit op een crackle nagellak pakketje!
Ik heb er niet lang op moeten wachten, want Parfumerie zend aardig snel hoor! Er waren wel een aantal probleempjes met de waardebon, maar gelukkig heeft Parfumerie een prima klantenservice waardoor alles snel was opgelost.

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik alles getest had, want ik kan niet altijd nagellak dragen i.v.m. mijn ‘leerwerkbedrijf’. Maar laatst had ik er toch tijd voor! Ik zou op elke vinger een ander kleurtje van deze set doen. Nou denken jullie zeker ‘Er zijn maar 4 lakjes?’ Ja dat klopt hoor, en ik heb net zoals jullie 5 vingers en nagels aan elke hand haha! Ik zou gewoon een zwarte of zilveren crackle erbij doen die ik al heb 😉
Stap 1: Schud de basecoat een beetje, lak de nagel en laat drogen.
Stap 2: Schud de crackle nagellak een beetje, breng één laag aan over de hele nagel en laat drogen.
Stap 3: Schud de topcoat een beetje, breng een laag aan en laat drogen.
Op de achterkant staat dus precies in welke stappen je het moet doen 🙂 Wat ik erg handig vind, is dat ze aangeven dat als je een dunne laag opdoet je kleine cracks krijgt, en als je een dikkere laag opdoet dat je dikkere cracks krijgt!
Zo, even de nagellakjes op volgorde gezet 🙂 Zal ik even de crackle nagellakjes inzoomen voor jullie? Kunnen jullie de kleuren iets beter zien.
Van links naar rechts zien jullie dus een mooie opvallende rode kleur, dan paars, blauw en dan.. Tsjah.. Het ziet er bruin uit op de foto, maar is in werkelijkheid een beetje paars/rood achtig.
Nou, zullen we dan maar eens beginnen met lakken? Als eerste dus de witte topcoat! Met wit zie je altijd strepen, maar dat maakt niet veel uit want er komt toch crackle overheen. Ik merk wel dat hij enigszins moeilijk lakt, hij lijkt een beetje stroperig.. Nouja, ik lak maar een laagje ook al is hij niet super dekkend.
Als hij gedroogd is pak ik het eerste lakje. Ik begin met het paars-bruine lakje op mijn wijsvinger. Die is al net zo stroperig.. En nog moeilijk te lakken ook.. Nouja misschien heb ik gewoon pech met de eerste 2 kleurtjes? Op naar blauw! Ja, hij is minder stroperig! Maar echt makkelijk lakt hij ook niet. Dan pakken we maar paars voor mijn ringvinger! Aaaaargh, na lang klungelen heb ik hem eindelijk open.. Hij zat helemaal vast, omdat er nagellak resten in de dop zitten! Verdorie, wat irritant.. En wauw, deze lakt nóg erger dan voorgaande kleuren! Hij is echt ontzettend dik! En de ingang van het flesje zit verstopt door de nagellak resten. Heel benieuwd naar hoe rood is, maak ik het flesje langzaam open.. Zelfde verhaal! Ik heb moeite met het kwastje eruit krijgen, en er zit meer gedroogde nagellak op het kwastje, dan goede nagellak!
Na met pijn en moeite mijn nagels te hebben gelakt, kom ik tot de ontdekking dat de nagellak helemaal niet gecrackt is?! Nouja, het is een redelijk onbekend merk, en de nagellak had een ontzettend slechte substantie dus ik gun hem even de tijd.. Na een half uur te hebben gewacht vind ik het echter genoeg geweest.. Want dit is het resultaat:
Ik hoor je al denken: ‘Jezus wat is dat lelijk gelakt zeg!’ En gelijk heb je! Maar het viel gewoon niet te doen om mooi te lakken met deze nagellak.. En zoals je ziet is hij helemaal niet goed gecrackt.. Deze foto is van dichtbij genomen, dus je ziet het wel. Maar op een lange afstand, denk ik dat je het haast niet ziet..
Ik ben echt teleurgesteld dus haal de nagellak er meteen vanaf en stuur een klacht naar Parfumerie. Als reactie geven ze mij dat het normaal is dat de nagellak van dit merk dik en stroperig word. Ze bieden hun excuses aan en als ik het ordernummer doorgeef, krijg ik mijn geld terug. Gelukkig, en bedankt voor de super service hoor 🙂
Maar nee, dit setje beland in de prullenbak hoor.. Ik raad het jullie dus ook af om een van de setjes van Evie Mai te kopen, want het is eigenlijk zonde van je geld.. Het enige lakje wat ik hiervan houd is de topcoat.. Jammer, maar zo weten jullie tenminste dat jullie hem beter niet kunnen aanschaffen 😉
Love,
Kaylani ♥
