Tu, tu tu tu. Tu tu tu, tu tu tuuuuuuuuuu (denk, Eye of the Tiger melodietje ;))
De koude dagen zijn in aantocht, correctie, zijn er al! En zoals ik al eerder zei, zorg ik er dan voor dat er een handcrème in mijn tas zit. Maar, er is zoveel keuze in de winkel! Hoezo, keuzestress? Ik koop er uiteindelijk 2 en ga bekijken welke nou, naar mijn mening, het prettigste is!


Ik kies voor de Visible Effects handcrème van Dove, en voor de Hand & Nail van Vaseline. Beide bekende merken, en beide merken worden door veel mensen hoog aangeschreven. Waaronder door yours truly 😉
Laten we eens bekijken of dit enthousiasme zo blijft!

Het uiterlijk: het eerste waar je naar kijkt in de winkel, het uiterlijk. De Vaseline crème zit in een tube, standaard vorm voor een handcrème. De Dove crème zit ook in een tube, maar heeft een afwijkend uiterlijk. De bovenkant is afgerond en de dop is ietsje hoger. Beide tubes dragen het, herkenbare, logo van hun merk. Beide tubes zien er netjes en professioneel uit. Hoewel ik de Dove tube een net wat sjiekere uitstraling vind hebben.

De prijs: ook niet onbelangrijk natuurlijk 😉 Beide tubes bevatten 75 ml crème. De Dove tube kost €3,99 De Vaseline tube kost €2,49 Beide merken zijn regelmatig in de reclame. Acties zoals 1+1 gratis, 30% korting enz. Ik kocht toevallig de Vaseline handcrème ook met 30% korting, deze kostte toen nog maar €1,75

De geur: De Dove handcrème ruikt fris, maar heeft ook wat van de typische Dove geur in zich. Ik vind het een aparte geur waar je van moet houden. En persoonlijk is het niet mijn geur. De Vaseline handcrème ruikt ietsje sterker. Moeilijk om de geur te omschrijven. Ik vind het een verzorgende geur hebben. Het ruikt roze…. (oh hoe geweldig ben ik in geur omschrijven, kuch kuch! Ik omschrijf een geur door middel van een kleur….)

De belofte: nee, niet die van Marco Borsato 😉 Maar de belofte van de handcrème.

Dove belooft je handen de ultieme hydratatie te geven dankzij het Multi Layer Complex. De revolutionaire formule voedt elke laag van je huid. Het oppervlak, het midden en de onderste laag waar de mooie huid ontstaat.

Vaseline is speciaal ontwikkeld voor jouw handen. De verzorgende bestanddelen trekken snel in en zijn niet vettig. Het voedt de huid en daardoor ontstaan zachtere handpalmen, vingertoppen en knokkels, zachtere nagelriemen en sterkere nagels. Verzacht de handen en versterkt de nagels met 50%

 

Dat klinkt allemaal prachtig. Dus laten we maar eens kijken of die belofte ook waarheid wordt.

De substantie:

De Dove handcrème is wit. De substantie lijkt een beetje op een gel. Ik zou het dus eerder handgel noemen als handcrème.
De Vaseline handcrème is ook wit. Deze substantie is wat vaster, en is dan ook gewoon een crème.
Tijd om de crème uit te smeren!:
Dove handcrème
Vaseline handcrème

 

Van beide handcrème heb je maar een beetje nodig om je handen in te smeren. De Dove handcrème is, zoals gezegd, meer een gel. Ik vind de Dove handcrème niet zo snel intrekken. Je zit wel even te wapperen met je handen voordat je iets kunt aanraken. Anders laat je vette vingervlekken achter. Als de crème is ingetrokken vind ik mijn handen alsnog vet aanvoelen. Alsof er een vettig filmpje op mijn handen ligt. Ik vind dit niet prettig. Mijn handen voelen later op de dag wel verzorgd en zacht aan.
De Vaseline handcrème trekt verbazend snel in. Als ik de crème opsmeer kan ik binnen de kortste tijd verder met datgene waar ik mee bezig was, zonder vette vingervlekken! Ook als de crème is ingetrokken voelen mijn handen niet vettig aan. Mijn handen voelen wel aan alsof er een verzorgend laagje op ligt, maar dat vind ik alleen maar prettig. Mijn handen voelen zacht en verzorgd aan. Of het ook sterkere nagels oplevert, kan ik na zo’n korte tijd testen niet zeggen. Maar het lijkt wel alsof mijn nagels iets minder snel inscheuren.
Ting, ting, tingggg!!!! (denk aan een bel :P) Het oordeel:
Datgene wat ik het allerbelangrijkste vind is, hoe het product na opsmeren intrekt en wat het doet voor mijn handen. Beide crèmes laten mijn handen zacht en verzorgd aanvoelen. Helaas trekt de Dove crème mij toch wat minder. Ik vind persoonlijk de geur niet zo lekker en baal er van dat de crème niet zo snel intrekt. Ik smeer de crème toch vaak op mijn handen als ik aan het werk ben, en kan dan niet minutenlang met mijn handen in de lucht zitten totdat de crème ingetrokken is. Ook het vettige laagje wat de crème achterlaat vind ik niet fijn.
Dus….welke crème gaat er in mijn handtas: de Vaseline crème verdwijnt in mijn handtas. Om daar regelmatig uit te komen en zijn werk te doen 😉
Gebruiken jullie met dit weer een handcrème? Zo ja, welke handcrème gebruik je? Zijn jullie het eens met mijn keuze? Of zou je zelf toch de andere kiezen?
Veel liefs en een dikke knuffel,
Roxanne ♥
