Vandaag een artikel over 2 producten uit een favoriete winkel van mij!


De herfst is aangebroken en dus ook de periode van SMEREN, SMEREN, SMEREN!!!!
In de winkel staan allemaal soorten, merken en geuren créme, lotion, gel. Keuze genoeg! Vandaag testen we 2 smeerseltjes van Sabon.

Over Sabon:
Sabon is een inspirerende winkel boordevol exclusieve bad & doucheproducten, cadeautjes, aroma’s, wellnessproducten en accessoires. De klant heeft de keuze uit verschillende soorten producten: handgemaakte zepen, aroma’s, bad- en doucheproducten, bodylotions, gezichtslijnen, maskers, scrubs, badzout en bruisballen, maar ook kaarsen en keramiek. Voor mannen is er een speciale lijn op basis van witte thee-olie, voor een extra zachte huid. Mensen met een gevoelige huid of huidproblemen als psoriasis en eczeem kunnen bij Sabon terecht voor speciale zachte producten.

Sabon Bath & Bodycare is een wereldwijd concept voor huidverzorgingsproducten. Sabon verzamelt de allerbeste ingrediënten uit de hele wereld voor haar producten: van Edelweiss uit Zwitserland tot mineralen uit de Dode Zee. In Canada, USA, België, Italië, Polen, Roemenië, Israël en Japan gebruiken mensen de producten voor een optimale verzorging van de huid.

In Nederland is Sabon de snelst groeiende keten in huidverzorgingsproducten. Twee jaar na de opening in 2006 van de eerste winkel in Breda, was Sabon Nederland al negen vestigingen rijker. Inmiddels zijn er 50 Nederlandse Sabon winkels en shops in V&D.

Aldus Sabon op haar eigen website. Sabon is een winkel met eigen filialen, maar ook met kleinere filialen in de V&D. Bij Sabon krijg je alles wat te maken heeft met bodycare, maar ook spulletjes voor in huis zoals geurkaarsen en room scents.

Sabon Maastricht

De service van Sabon:

De eerste Sabon waar ik kennis mee maakte was de Sabon in Maastricht. Deze was toendertijd (2007 als ik me niet vergis) net geopend. Een jongedame van het verkoopteam stond buiten de deur van de winkel en vroeg of ik wilde kennismaken met Sabon. Normaal gesproken houd ik niet zo van dit soort acties die vaak toch een beetje opdringerig overkomen. Maar er kwam een heerlijke geur uit de winkel en ik was toch nieuwsgierig. Binnen mocht ik aan de wasbak verschillende producten proberen. Waaronder dus de 2 producten die ik vandaag ga reviewen. Overigens is het altijd zo dat je bij Sabon de producten mag proberen aan de wasbak. Meestal vragen de verkoopsters of je iets wil proberen, maar als je zelf een product ziet wat je wil proberen kan dat ook!
De wasbak in Sabon Maastricht
Geuren:
Sabon verkoopt producten in verschillende geuren. De geur die ik zelf het lekkerste vindt is Vanilla coconut. Maar er is bijvoorbeeld ook Sweet Summer, Fig Coco, Rose Tea, Musk, Patchouli Lavender Vanilla enzovoorts.
Prijzen:
Een aantal producten van Sabon zijn verkrijgbaar in grote en kleine verpakkingen. De Butter Cream Vanilla Coconut is verkrijgbaar in een pot van 200 ml voor €18,95 en de Sorbet Body Gel is verkrijgbaar in een pot van 200 ml voor €22,95
De verpakking:
Beide producten zitten in een glazen pot met een ronde deksel. De deksel heeft een gouden kleurtje en een typische sticker voor Sabon producten. Bruinachtig van kleur, het Sabon logo erop en een beetje een ouderwetse uitstraling. Erg leuk, al zeg ik het zelf. Op de Sorbet Body Gel zit zelfs een randje in de pot met het Sabon logo. Helaas op de foto’s niet te zien.
Het onderschrift op de deksel van de Butter Cream is: Body cream based on Shea butter oil
De geur:
De geur die ik uitkoos is Vanilla Coconut. Ik houd erg van vanille geurtjes met kokos! En vind ook deze erg lekker 🙂
De geur blijft lekker lang op je lichaam hangen en dus kun je er de hele dag nog van genieten!
Zoals je ziet heb ik de Butter Cream al een tijdje in gebruik.
De substantie:
Tja, de naam zegt het eigenlijk al, de Sorbet Body Gel is een gel. En de Butter Cream is een bodybutter. Ik gebruik de Body Butter zelf altijd als ik last heb van een erg droge huid en voor mijn benen omdat deze altijd erg droog zijn. De Body Butter is geschikt voor een normale tot droge huid en werkt verzachtend bij eczeem en psoriasis. De Sorbet Body Gel gebruik ik als ik geen last heb van een erg droge huid. De Sorbet Body Gel bevat een zonnefactor 4 en kan ook gebruikt worden als aftersun. Beide smeerseltjes kunnen dagelijks gebruikt worden. Als je een bodyproduct koopt bij Sabon, krijg je er een spatel bij zodat je het product hygiënisch kunt gebruiken.
Beide producten smeren fijn uit, en trekken snel in de huid. De Butter Cream geeft het gevoel een beschermend laagje over je huid te leggen. Ik vind dat zelf prettig. De Body Sorbet Gel doet dat niet. Na het smeren met 1 van beide producten heb ik een lekker zacht, en lekker ruikend huidje!
Links de Body Sorbet Gel, rechts de Butter Cream
Zuinig in gebruik of niet?:
Tja, dat ligt aan jezelf natuurlijk. Gebruik je het product elke dag? Gebruik je het alleen voor bijvoorbeeld je benen? Of smeer je je hele lichaam ermee in? Ik persoonlijk gebruik het niet elke dag. Ik smeer ongeveer 1x in de 2 weken met 1 van deze producten. Ik vind het zelf altijd lekker om het te bewaren voor een verwenmomentje! Even een luxe gevoel! Daardoor gebruik ik het dus niet vaak en vind ik de prijs bijvoorbeeld ook prima te doen!
Aanrader?
Ik raad het product zeker aan! Ik heb al een aantal vriendinnen verslaafd gemaakt aan Sabon, sorry! 😉 Ik vind de producten erg fijn en de geur ook! Het product doet zijn werk prima en de geur blijft lekker lang hangen. Ik heb nog nooit via internet besteld, dus dat kan ik niet beoordelen voor jullie. Ik ga altijd naar de winkel om een product te kopen. De service is altijd dik in orde! Je mag altijd testen en de verkoopsters zijn goed geïnformeerd over de producten die ze verkopen. Ook kun je sparen bij Sabon! Voor elke besteedde 5 euro, krijg je een stempel op je spaarkaart. Is de kaart vol, dan krijg je een Sabon handdoek!
Gebruik jij elke dag hetzelfde bodyproduct? Of heb je, net als ik, ook een product voor elke dag en een product voor een verwenmoment af en toe? Zou jijzelf iets kopen van Sabon? Of koop je al producten van Sabon?
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
