Nu het kouder wordt en flink waait, is het belangrijk om ons gezicht goed te verzorgen met een dagcrème. Vandaag bekijken we Dove Beauty Moisture Intensief Verzorgende Dagcrème.

Ik heb een droge gezichtshuid, die vaak trekkerig aanvoelt na het douchen. Ook als het guur weer is, koud en veel wind, voelt mijn gezicht al snel droog en stroef aan. Ik ging op zoek naar een betaalbare maar goede dagcrème. In de winkel liep ik tegen de Intensief Verzorgende Dagcrème van Dove aan. Deze dagcrème is voor de droge tot zeer droge huid. Hij kost €6,99 en bevat 50 ml product. Sounds like everything I’m looking for!


De verpakking:
De verpakking is niet erg opvallend. Een wit doosje met blauwe accenten. Rode letters geven aan voor welk huidtype deze crème geschikt is. Ondanks dat het doosje niet erg opvallend is, vind ik het er wel netjes en professioneel uit zien. Op de voorkant staat in principe alle informatie die je in 1 oogopslag wil zien. Naam, huidtype, dag of nacht en of er een SPF (zonnebescherming) in zit.

Wat belooft de crème:
Op de achterkant is de volgende tekst te lezen:
Waarom deze crème gebruiken: Omdat het geheim van een natuurlijk stralende huid vochtinbrenging is. En Dove Beauty Moisture doet juist dat voor je huid.
Simpele boodschap, niks mis mee!
Waarom werkt het: Omdat de verzorgende formule verrijkt is met Witte Thee Extract en Vitamine B3, die de natuurlijke beschermlaag van je huid helpen te versterken. Zonnebeschermingsfactor SPF 15 werkt als een schild tegen schadelijke UVA en UVB stralen. De crème geeft een intensieve hydratatie die helpt de huid soepel en glad te maken.

Het uiterlijk van het potje:

Het is een glazen potje met een blauwe deksel. De deksel is niet precies rond, maar loopt schuin af. Verder staat op het potje in het lettertype als op de verpakking, de teksten. Niet bijzonder, maar wel weer netjes en professioneel uit ziend.

De crème:

De crème is wit van kleur. Hij ziet er in het potje luchtig en fris uit. De crème heeft een fijne geur. Niet te sterk, fris en ik vind het ‘verzorgend’ ruiken. Een beetje bloemetjes, maar niet te veel. Veel dagcrèmes vind ik niet fijn ruiken. Penetrant, te sterk, naar bloemen ruiken enzovoorts.

Hoe smeert de crème:
De crème is inderdaad luchtig. Een fijne structuur! De crème laat zich makkelijk uitsmeren. Er blijft geen witte waas achter op je huid. De crème trekt snel in, dus je hoeft niet lang te wachten met het opbrengen van je make-up.

Maar, doet de crème ook wat voor mijn huid?:
Ik voel na het smeren van de crème meteen verschil! Het trekkerige en stroeve gevoel van mijn gezicht is weg! Mijn gezicht voelt zacht aan, en dat blijft ook de rest van de dag zo! Wel merk ik, dat ik iedere dag, of minstens om de dag moet smeren. (afhankelijk ook van het weer) Als ik 2 dagen vergeet of oversla om te smeren, komt de droge huid weer terug. Ook na het douchen heb ik een trekkerig gezicht. Maar dat vind ik geen probleem, dat blijf je toch houden.

Should I stay or should I go now????:
Deze crème mag wat mij betreft blijven! Mooie prijs, fijne structuur, lekker geurtje en hij doet wat ik verwacht van deze crème!

Wat vinden jullie belangrijk in een dagcrème? Welke dagcrème gebruiken jullie? Zouden jullie deze dagcrème gebruiken? Of heb je misschien een nog wel betere dagcrème? Let us know!

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

