Wind, regen, kou…. Dat beschreef de dag van woensdag wel! Ik had het al de hele dag koud en was, door het vergeten van mijn paraplu, nogal doorweekt…. Toen ik thuis kwam, wilde ik dan ook in bad duiken! Ik kocht een tijdje terug een aantal Lush goodies (zie ook dit artikel) bij Lush Maastricht. Ik koos uiteindelijk de Bath Ballistic Cinders van de Lush wintercollectie uit om mee in bad te gaan!


De Cinders Bath Ballistic kocht ik voor €3,95 In principe een normale prijs voor een badbruisbal van een winkel zoals Lush.

Verpakking:
Alle Lush goodies worden verpakt in een geel papieren zakje met een sticker waarop staat wat er in het zakje zit. Op de sticker staat duidelijk het Lush logo en een beschrijving van het artikel qua geur en gebruiksaanwijzing.

De bruisbal zelf is geel van kleur met oranje stukjes er bovenop. De oranje stukjes lijken op knetterstukjes! Een redelijk standaard uitziende badbruisbal naar mijn mening.

Beschrijving van de Lush website:
Lush beschrijft op de website de Bath Ballistic als volgt:
Er was eens een uitvinder die verlangde naar een heerlijk verwarmend bad… En dus ontwikkelde hij Cinders! Wanneer je met Cinders in bad stapt dompel je je onder in een warm bad met kaneel, zoete sinaasappel en de essentiele olien van amandel, alsof je wegkruipt bij de open haard met een lekker glas gluhwein. En als je heel stil bent hoor je hoor je het haardvuur knapperen.
Voor de ultieme badervaring voeg je een scheutje Glogg douchegel toe aan je badwater!

Beschrijving van de verpakking:
Lush beschrijft op de verpakking de Bath Ballistic als volgt:
Verwarm jezelf bij de open haard met Glühwein, sluit je ogen en je hoort het haardvuur knetteren. Gebruiksaanwijzing: leg in een warm bad, ogen dicht en genieten maar!

Beschrijving volgens mijn neus 😉 :
Ik ruik kaneel, vanille en een vleugje sinaasappel. De beschrijvingen van Lush kloppen dus! Ik vind de geur warm! Als ik de bruisbal in bad doe, valt mij weer als eerste de kaneel op! Ook vang ik de vanille op en een warme geur! Laat me inderdaad wel denken aan een haardvuur! De sinaasappel ruik ik echter niet meer….

Wat gebeurt er als we deze Bath Ballistic in bad ‘gooien’:
De bal begint te knetteren, bruisen en het bad kleurt licht oranje! De geur verspreidt zich onmiddelijk door de badkamer en geeft een sfeervol gevoel! Koud, winter, haardvuur, kaneel…. Jummie! Als ik de bal nog even uit het water vis, is dit het resultaat:

Het ziet uit als een aangevreten balletje! 😉 Je ziet dat de oranje stukjes door de hele bal zitten! Ook zijn er doorzichtige stukjes zichtbaar.

De bal lost binnen een halve minuut op en laat je achter in een licht oranje, schuimloos, maar heerlijk ruikend bad!

Resultaat:
Handdoek/badkussen onder het hoofd, oogjes dicht en diep inademen! Met in mijn hoofd het beeld van een lekker zacht dekentje, haardvuur, warm drankje/wijntje en genieten!

Na het de hele dag koud te hebben gehad, zou ik het alleen al van de geur warm krijgen! Maar, dat bad erbij helpt ook 😉

Yay or nay?:
Dikke, vette yay! Deze Bath Ballistic ga ik zeker nog eens kopen en ermee in bad liggen! Ik behoor tot de groep rare mensen die zich niet zo goed kan ontspannen in bad en er daarom uit verveling alweer snel uit gaat. Nu moet ik toegeven, dat ik niet alleen maar met mijn ogen dicht lag, maar ondertussen ook een spelletje lag te spelen op mijn Nintendo DS

De Lush Bath Ballistic Cinders is, tot nu toe, alleen verkrijgbaar in de winter. Deze behoort namelijk tot de speciale wintercollectie. Wil je de Bath Ballistic proberen, dan moet je dus snel zijn 😉

Hebben jullie een bad thuis? En waarmee ga je dan graag in bad? Zou je de Bath Ballistic Cinders ook willen proberen? Of heb je deze al geprobeerd?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

