Tja, met kerst en oud op nieuw hebben we eigenlijk al genoeg gegeten…. Maar met dit guur, stormig weer drink ik meer thee en warme dranken. En daar lust ik dan soms toch voorzichtig een koekje bij. Helemaal als ik ze zelf gemaakt heb! En ja, who doesn’t like Chocolate Chip Cookies?!
Willen jullie ze ook zelf maken?

Chocolate Chip Cookies ♥


Dit recept voor Chocolate Chip Cookies kreeg ik van een vriendin van mij, maar het is zo lekker dat ik het graag wil delen 🙂
En dat ga ik doen door middel van foto’s! Tijdens het maken van de Chocolate Chip Cookies, die ik overigens met kerst maakte, fotografeerde ik alle stapjes 🙂

Ingrediënten:

– 125 gram boter
– 280 gram suiker
– 1 zakje vanille suiker ( 8 gram )
– 2 eieren
– 1 theelepeltje gist
– 310 gram bloem
– 300 gram chocolade, in kleine stukjes
( naar smaak witte, melk, of pure chocolade. Of van alles wat natuurlijk! )

Extra klaarzetten:

– bakpapier
– bakplaat
– mixer
– kommetjes
– houten lepel
– plastic of ijzeren lepel
– evt 2 kleine lepels

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Stap 1:
Maak kleine stukjes van de chocolade. Dit is even uitzoeken wat jij prettig vind. Ik heb het al eens met een big ass slagersmes gedaan, maar deze keer gebruikte ik groot geschut! Eerst alles wat kleiner ‘meppen’ met de deegroller en erna nog eens met de hamer kleiner maken.

Ik maak ze altijd met pure chocolade! Die chocolade vind ik het lekkerste 🙂

Stap 2:
Mix de boter, suiker en de vanille suiker met de blender totdat het geheel luchtig is.

Stap 3:
Voeg de eieren toe terwijl we blijven mixen.

Stap 4:
Schud deze mix in een grotere kom.
In een andere kom mixen we de gist, de bloem en de chocolade stukjes met een plastic/houten lepel.

Stap 5:
Schud ook deze mix in de grote kom. En mix alles met een houten lepel.

Stap 6:
Maak kleine balletjes van het deeg. Dit kan met je handen of met 2 kleine lepels, wat je het prettigste vindt. Plet ze een beetje en leg ze op de bakplaat met bakpapier. Leg ze niet te dicht bij mekaar, de koekjes rijzen nog wat terwijl ze bruin bakken.

Ze hoeven niet super netjes te zijn. Ze smaken ook als ze niet perfect rond zijn 😛

Stap 7:
Zet de bakplaat in de oven, die ondertussen is voorverwarmd op 180 graden, en haal ze er na 12 tot 15 minuten uit. Eventueel kun je ze er iets langer in laten als je ze wat bruiner wil. Dat is afhankelijk van wat je lekker vind! Ik laat ze er zelf iets langer in zitten. Like my cookies tan! 😉
Houd de koekjes wel in de gaten, het kan snel gaan qua verbranden 😉

Bye bye Cookies, see u when you’re out of the oven!

Stap 8:
Maak een warm drankje, sloffen aan, Snuggy aan en duik dan op de bank met je beker en een paar Cookies! Smakelijk!

De Cookies klaar en in de koektrommel 🙂

Wat vind jij van deze Chocolate Chip Cookies? Ga je ze ook maken? We love ‘em!!!! 😀 ♥

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

