In dit artikel konden jullie zien wat we allemaal besteld hadden bij Lush UK. Onder andere bestelde ik Lush Volcano voeten masker en scrub. Gezien het een aantal weken geleden wat mooier weer werd vond ik het wel tijd om mijn voetjes even te verwennen!

Als eerst moet ik even waarschuwen. We zijn gewend dat Lush heerlijk ruikt, maar dit product ruikt eerlijk gezegd alles behalve lekker! Eerlijk gezegd vind ik zelfs dat het stinkt, maar goed, niemand gaat aan mijn voeten ruiken 😉

Als je de deksel opendraait zie je een grijze massa in een potje. Hier en daar zie je misschien een klein beetje oranje erin zitten. Dit komt omdat er tomaat in dit masker zit! Op de verpakking staat gelukkig bijna altijd een gebruiksaanwijzing. Dat vind ik dus echt enorm fijn van Lush! Hierbij staat dat je je voeten helemaal moet insmeren, en ze daarna moet inpakken met plastic. Ik heb daar voor de gemakkelijkheid even boterhammen zakjes voor gepakt, maar die foto komt dadelijk pas 😉
Ik zal even vertellen hoe ik het gebruikt heb en wat ik ervan vond. Aller eerst heb ik mijn voeten even schoongemaakt met water. Daarna heb ik een handdoek op de grond gelegd en ben daar met mijn voeten op gaan liggen. Langzaam heb ik mijn voeten ingesmeerd met het goedje. Dat was nog best lastig, gezien het een soortvan klei is die dus opdroogt en hard word. Ik heb eerst mijn hele voet ingesmeerd, en toen ik aan de 2e voet begon dacht ik ‘het gaat toch om de onderkant?’. Dus daar smeerde ik mijn hiel in, en de rest waar de wat hardere huid op zat. Naderhand las ik dus ook op de Lush site dat het de bedoeling is dat je enkel de onderkant van je voeten insmeert. Oeps!
As you can see heb ik een velletje op mijn linkervoet zitten. Dat is nou dus die tomaat waar ik het over had haha! Nou, als je het masker dus over je voetjes hebt uitgesmeerd is het tijd om de boterhammenzakjes eromheen te doen! Dit kan natuurlijk ook met vershoudfolie of dergelijke, maar boterhammenzakjes waren het eerste wat ik tegenkwam in de kast haha!
En zo moet je het masker dan 10 minuten laten intrekken. In de tussentijd kun je even lekker blogjes lezen of je nagels lakken. Als de 10 minuten (of in mijn geval 15 min) voorbij zijn en je haalt de boterhammenzakjes van je voeten af, zie je meteen dat de klei in het masker is opgedroogd. Het voelt totaal niet trekkerig, wat natuurlijk een dik pluspunt is!
Het is de bedoeling dat je nu je voeten gaat scrubben. En eerlijk als ik ben: dat is nog aardig moeilijk als die klei hard is en aan je huid vast zit. Of ik heb gewoon geen scrubskills, dat kan ook haha! Daarna was je je voeten en droog je ze goed af. Ik voel eigenlijk meteen dat mijn voeten een stuk zachter zijn. En ik merk ook dat mijn voeten de dagen erna een stuk frisser zijn. Ik vind het dus een echte aanrader!
De Volcano voeten masker & scrub is verkrijgbaar bij Lush. Gezien ik hem via de engelse site besteld heb kostte hij voor mij £5,50 wat omgerekend €6,69 is. Op de Nederlandse lush site kun je hem kopen voor €7,95. Er zit overigens maar liefst 125gram in dit potje, en zoals we gewend zijn van Lush is ook dit product lekker zuinig in gebruik!
Knuffel,
Kaylani♥
