Gezichtsreiniging is een essentieel onderdeel van het begin en het eind van de dag. Verschillende merken hebben daarom producten om je gezicht te reinigen, aangepast op de huidtypes.
Ik besloot om de gezichtsreiniging van Balea te testen. Balea is het uitgebreide huismerk van DM in Duitsland. Deze gezichtsreinigingsproducten kostten allemaal onder de 2 euro. Dat wekte mijn nieuwsgierigheid! Zouden deze producten met dit zacht prijsje ook daadwerkelijk werken?

Verpakking: De verpakking is niet bijzonder mooi of speciaal. Eerder functioneel. Niks mis mee! Voor mij hoeft de verpakking van mijn gezichtsreiniging niet goud met een glitter randje. Op de verpakking staat om welk product het gaat, bijgestaan door een vrouwengezicht. 
Ik vind het handig en fijn dat de oogmake-up remover en de wasgel in een tube zitten. Hygiënisch en makkelijk in gebruik!

Prijs: De oogmake-up remover kost € 1,45 , de wasgel kost rond de € 2,- en de tonic kost € 0,95 Allemaal zeer betaalbaar dus! Budget 🙂

Huidtype: Deze producten zijn allemaal geschikt voor een droge en/of gevoelige huid. Ze bevatten geen alcohol en zijn extra mild. Mooi, want alcohol droogt mijn droge huid nog meer uit, en dat moeten we niet hebben!

Oog make-up remover balsem: De opening van de tube oog make-up remover zorgt er voor dat de balsem goed te doseren is. De opening is niet te groot en niet te klein. Je kunt de lichtelijk doorzichtige balsem op een wattenschijfje doen, even laten inwerken en dan je oog schoonmaken. Ik kies er voor om de balsem met mijn vingers over mijn ogen te verdelen en, nadat deze ingewerkt is, met een wattenschijfje mijn oog schoon te maken. 
Ik vind de balsem niet lekker ruiken, hij ruikt een beetje wrang. Ook verwijdert hij niet altijd alle oog make-up even goed. Waterproof make-up kan hij toch niet zo goed aan. 
De remover heeft een dunne, gel-achtige substantie met een milky kleurtje.



Wasgel: de wasgel zit in een handige tube. Deze wasgel bevat honingextract, Hamamelis en Vitamine E parels die de vochtgraad van de huid ondersteunen en het natuurlijke evenwicht bewaren. 
Deze Vitamine E parels zijn te zien in de wasgel, grappig effect!
De wasgel is crémig, en smeert prettig uit over de huid nadat je deze even hebt laten opschuimen in je handen. Het voelt verfrissend aan als je de wasgel afspoelt. Ik vind het zelf erg prettig om deze wasgel te gebruiken onder de douche. Even een gezichtsscrubje er tegenaan….lekker!
De wasgel heeft een heerlijke geur, zacht en een beetje zonnebrand créme achtig. I like! 
Van sommige wasgel voelt mijn huid trekkerig aan, van deze gelukkig niet! 🙂 Win!



Gezichtswater/tonic: Allereerst: ik gebruikte voorheen nooit tonic. Ik weet, shame on me! Maar ik zag er eerder het nut niet van in. Toch wilde ik deze tonic proberen, vanwege het kleine prijsje en om te kijken of het toch handig/nuttig/fijn is. De tonic komt in een staande, fles-achtige verpakking. Ook deze is goed te doseren, de opening is niet te groot en niet te klein. 
De tonic voelt fris aan op mijn huid, alsof je een nieuw velletje krijgt 😉 Ook van de tonic gaat mijn huid niet trekkerig aanvoelen! 
Nadat ik mijn huid gereinigd had en zag dat er toch nog vuil van mijn gezicht af kwam, viel het kwartje. Ja, voor een volledige reiniging van mijn huid is het toch goed om tonic te gebruiken 🙂

Conclusie: Jammer dat de oog make-up remover niet zo lekker ruikt. Maar goed, dan maar niet ruiken aan de remover 😉 De make-up die hij niet wegkrijgt, is voornamelijk de waterproof make-up. Deze resten worden verwijderd door de andere producten, en anders gebruik ik daar een aparte remover voor. 
De wasgel en de tonic hebben me wel echt overtuigd. Zulke fijne producten! Zeker aanraders dus!
Ook heeft Balea voor veel verschillende huidtypes huidverzorgingsproducten. Ze hebben een Young-lijn, ze hebben een lijn voor de onzuivere huid, ze hebben een lijn voor de ouder wordende huid enz. Erg prettig! Daarbij zijn de prijzen echt SUPER! 


Ik gebruik op dit moment deze dagcrème. Als deze op is, wil ik de dagcrème van deze lijn ook proberen! Deze producten hebben mijn nieuwsgierigheid naar deze dagcrème gewekt.

Zouden jullie de Balea gezichtsverzorgingsproducten willen gebruiken?

Liefs,
Roxanne ♥ 

