Ik heb me al heel vaak afgevraagd of foundation mij zou staan, en of het niet te raar uitziet. Laatst kwam ik bij Kruidvat en zag een lichte kleur die ook nog eens afgeprijsd was met 50% korting! Ik kon hem niet testen gezien er geen tester was. Dit was het laatste potje dus ik waagde het er op en kocht hem.

Thuis aangekomen vroeg ik me een beetje af waarom ik die foundation nou eigenlijk had gekocht. Met die gedachte legde ik de foundation dus in mijn reviewbakje, ik zou hem nog wel eens testen. Nou was ik vorige week vrijdag vroeg klaar met mijn toetsen, en ik moest de artikelen van deze week nog schrijven en inplannen, gezien ik vanaf donderdag naar België ga voor Graspop. Ik graaide dus in mijn reviewbakje, en kwam de foundation weer tegen. Ik moest mijn angsten overwinnen, dus ik ging de uitdaging aan!
Warning: foundation noob found! 😉

Op de onderkant van het potje plakt een stikker waar o.a. opstaat welke kleur. Ik had dus kleur 004. Op de dop staat dit ook, alleen ook de naam: Light Porcelain.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Op de deksel staat dat het mousse is, geen idee wat ik me erbij moet voorstellen dus tijd om het potje open te maken!

Meteen even testen op mijn hand:

Inderdaad een luchtige mousse structuur, best fijn!

Op bovenstaande foto heb ik de foundation over de rechterkant van mijn hand gesmeerd. Ja het dekt wel, maar hoe gaat dat worden als ik dat op mijn gezicht doe? Om het verschil te laten zien heb ik eerst maar een helft van mijn gezicht gedaan:

Ik heb hier alleen mijn rechter gezichtshelft ingesmeerd, en dat zie je ook wel! Mijn rode wangetjes zijn niet meer rood, en mijn sproetjes zijn enorm licht geworden! Maar eh, hoe ziet dat nou uit als ik het over mijn hele gezicht aanbreng? Zijn jullie net zo nieuwsgierig als ik? 😉

Hallooo spooky face! Het zal wel overduidelijk zijn dat deze foundation te licht is voor mij. Niet te vergeten het feit dat ik hem niet in mijn hals heb aangebracht, maar zo is wel duidelijk te zien dat het niet mijn kleurtje is. Ook kon ik niet wachten om de foundation weer af te doen, ja really. Het is niets voor mij..

Ondanks het feit dat foundation dus niets voor mij is, moet ik toch wel een beetje pluspunten uit gaan delen. Veel mensen zeggen dat ze een lichte huidskleur hebben, en geen passende foundation kunnen vinden. Ik dacht ook dat ik een onvindbare foundation kleur nodig had, maar deze is wel mooi te licht voor mij. Dus misschien een tip voor iedereen met een licht huidje? Wat ook erg fijn is, is dat hij niet volledig dekt. Dus niet dat al je sproetjes enzovoorts ineens verdwenen zijn, als sneeuw voor de zon. Ziet ook zo raar uit als je van de ene op de andere dag een egaal gezichtje hebt haha!

Dikke knuffel,
Kaylani♥

