Een dagje lekker luieren in het weekend kun je het beste bekronen met….een maskertje!
Ik postte een foto van 3 maskertjes die ik nog had om te testen, en liet jullie kiezen. Dit masker was het masker wat daar uit kwam!


Verpakking: De verpakking is typisch voor Schaebens. Op de verpakking staat dat dit masker peeling bevat en een 3 fasen werking heeft. Dit masker kun je 2x gebruiken, het is namelijk verdeeld in 2 helften.
Op de verpakking prijkt de trotse tekst: Duitsland’s meest verkochte maskerserie!


Prijs:
Voor €0,85 krijg je 10 ml masker. Budget alert!

Verkrijgbaarheid: Dit masker is te koop in drogisterijen en verschillende supermarkten in Duitsland.

3 fasen werking: Op de achterkant van de verpakking is te lezen dat dit masker geschikt is voor alle huidtypes. Tevens leggen ze uit wat de 3 fasen werking is.
Fase 1: Dit masker wordt met licht draaiende bewegingen opgebracht. Vuil en onzuiverheden worden zacht verwijderd. De peeling wordt gedurende het opbrengen kleiner en fijner.
Fase 2: De AHA-fruitzuren verwijderen de dode huidcellen en het overtollige talg. De fruitextracten revitaliseren de huid, de celvernieuwing wordt gestimuleerd en het huidbeeld wordt verfijnd. De frisse fruitige aardbeiengeur verwent je zintuigen.
Fase 3: Door het afwassen worden onzuiverheden en vuil volledig verwijderd, de huid wordt diep gereinigd en krijgt een frisse uitstraling.


Het aanbrengen:
Nadat je je huid gereinigd hebt, het masker gelijkmatig aanbrengen op je gezicht. Masseer het masker met je vingertoppen in en houd ogen, neus en lippen vrij. 10 tot 15 minuten laten inwerken en met lauw-warm water verwijderen.

De substantie: Het masker is lichtroze van kleur en heeft een kwark achtige substantie. Deze substantie maakt het aanbrengen prettiger en makkelijker. Je voelt dat er kleine, niet te grove, korrels in zitten. Dat voelt heel even raar, ik ben het niet gewend dat er korrels in een masker zitten! Maar eenmaal op mijn gezicht, al voorzichtig ronddraaiend, voelt het wel fijn aan.

NOTD: Gosh Nero en Catrice Million Styles LE Have An Ice Day

De geur: Aardbeien all over!!!! Om specifieker te zijn, aardbeienkwark-achtig!

Masker gezichtjes time!!!!!

Spooky strawberry face 😉
Aardbeien kwark dus xD

Werking: Als je het masker aanbrengt, voelt het koel en verfrissend aan, lekker!
Het masker droogt wat in tijdens de inwerktijd. Ik heb het 15 minuten laten zitten, en ben het toen met lauw-warm water gaan af wassen. Ik heb een gastendoekje nat gemaakt en het hiermee van mijn gezicht af gehaald. Dat ging een stuk makkelijker dan het er gewoon met mijn handen vanaf wassen.
Mijn gezicht voelt een tikje droog aan na gebruik van dit masker. Als je een droge huid hebt zoals ik, zul je dus wel een dag- of nachtcreme moeten smeren na gebruik van dit masker.
Het frisse, koele gevoel blijft na het af wassen van het masker. Ook voelt mijn huid schoon aan.

Conclusie: Dat het masker indroogt is iets minder fijn, vooral niet als je zo’n lachebek/kletskous bent als ik 😉
Dat ik na gebruik van dit masker een cremepje moet smeren vind ik geen bezwaar. Mijn huid voelt niet trekkerig aan, alleen een tikje droog. En dat is snel te verhelpen met een likje creme.
Kortom, over het algeheel een fijn, budget masker!

Lijkt het jullie wat, een aardbeienmasker met peeling? En wat vinden jullie van maskers die ietwat indrogen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

