Soms, moet je gewoon even lekker out of the box denken! Wie weet wat voor moois/leuks/spannends je ontdekt en tegen komt. Precies met die gedachte kocht ik 2 Essence Colour & Go nagellakjes. Uiteraard in kleuren die ik normaal niet snel zou kopen. Vandaag de eerste, 125 Absolutely Blue.


Uiterlijk: Zoals jullie weten heeft Essence pasgeleden het uiterlijk van hun lakjes veranderd. De flesjes zijn iets groter geworden en wat ronder gevormd. Een soort zandloper figuurtje. Heeft wel wat, vind ik!
Ook ligt het lakje zo makkelijker en fijner in je hand! De dop is ‘uitgerust’ met een klik-systeem. Geen uitgedroogde nagellakjes meer, want je weet precies wanneer het lakje dicht is. WIN!
De dop is meegekleurd met het flesje, zo pik je makkelijk het goede kleurtje uit je stash. 


Prijs: De lakjes bevatten iets meer lak, en kostten dus ook iets meer. Ze kosten nu namelijk €1,55 En dat voor 3 ml per flesje meer! Geen onoverkomelijk bedrag 😉

Verkrijgbaarheid: Dit lakje zit in de vaste collectie van Essence. 

Lakken: De lakjes hebben niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een nieuw kwastje. Het kwastje is breder, waardoor lakken makkelijker gaat. Helaas vind ik het lakje wel wat streperig lakken. 
De belofte dat dit lakje snel droogt is niet gelogen. Het lakje droogt razendsnel! Uiteraard duurt het wel iets langer voor het helemaal uitgehard is. 


Swatches:


1 laagje:


Zoals ik al zei, vind ik dat de lak wat streperig lakt. Dat is duidelijk te zien op deze foto’s. Misschien overtuigt een 2e laagje?


2 laagjes:


Dat lijkt er al meer op! Dit lakje heeft dus 2 laagjes nodig. 


Conclusie: Met 2 laagjes is dit lakje dekkend. Op zich is er weinig mis met dit lakje, maar het is dus echt niet mijn kleurtje. Leuk om te proberen, maar ik maak liever iemand anders blij er mee. Toch echt niet mijn ding 😉

Koop jij wel eens kleurtjes die je normaal niet snel zou gebruiken? En wat vind jij van dit lakjes?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

