Een tijdje geleden deed ik een bestelling soy scents bij Pearl Mania. Pearl Mania is de webshop van de moeder van Serena van Beautylab en Tara en Larissa van Kittehs Cupcakes
Aangezien er nu een hele leuke aanbieding is op Pearl Mania, wilde ik jullie wat vertellen over mijn bestelling 🙂 Vooral nu het echt koud wordt, cocoonen!!!!

Wat zijn soy scents? 

Zoals eigenaresse Rita vermeld op de webshop:

Geuren kunnen kalmerend werken en ontspannend, geven afleiding en zelfs troost.   
Breng de juiste sfeer in huis door gebruik te maken van PearlMania SoyScents. Deze blokjes eco-vriendelijke sojawas zijn met de hand gekleurd, gegeurd, gegoten en met gevoel voor detail voorzien van een bijpassende decoratie.
Daarna zijn ze stuk voor stuk verpakt in doorzichtige folie, wat erg decoratief
staat op een schaaltje op tafel of ze zijn gegoten in een handig cupje”
 
Er worden meerdere namen gebruikt zoals Soy wax melt, soy tart, home scent, home fragrance enz. Maar bij Pearl Mania heten ze dus soy scents.
 
Welke geuren zijn er?
Rita verkoopt soy scents in verschillende geuren. Foody geuren, maar ook dupes van bijv Lush geurtjes en geuren passend bij de seizoenen. Er is keuze genoeg! Rita maakt met regelmaat nieuwe geurtjes, en verwijdert ook de geurtjes van de site die uitverkocht zijn. Zo kun je niet teleurgesteld worden omdat het geurtje wat je bestelde toch op is.
Ik bestelde de volgende geurtjes: 
 
 
Sommige geurtjes zijn in doorzichtige, hersluitbare cups verpakt, andere zijn verpakt in doorzichtige folie. Deze soy scents zijn iets kleiner. Wel zijn ze allemaal leuk versierd. Laten we een kijkje dichterbij nemen 😉
 
Got a crush on candy: Lush Snowfairy Dupe
 
 
Lime cooler: Fris citrus/limoen geurtje
 
 
Pina Colada: Tropisch kokos geurtje. Denk ook aan het drankje 😉
 
 
Grapefruit mangosteen: Zoete, oranje fruit geur
 
 
In the mood: Sterke perzik geur met een masculine randje
 
En hoe gebruik je soy scents?
Je kunt een geurkaars aansteken, potpourri in je woonkamer zetten, een Ambi Pur gevalletje in een stopcontact steken of een verstuiver neerzetten. Allemaal zeer duidelijk hoe het in zijn werk gaat.
Maar hoe gebruik je nu een soy scent? 
Heel makkelijk! Je koopt een brandertje (dit kan online bij verschillende webshops, maar ook bij bijvoorbeeld Xenos is zo’n brandertje verkrijgbaar) Zelf kocht ik mijn brandertje tijdens de Libelle Zomerweek bij een kraampje. 
 
 
Onder dit brandertje steek je een kaarsje aan. Bovenin leg je de soy scent, welke smelt door de warmte van het kaarsje. De soy scent geeft geur af voor een uurtje of 10. Hierna kun je de soy scent verwijderen uit het brandertje en vul je de brander met een nieuw geurtje. Zelf snijd ik de soy scent in stukken. Zo kun je regelmatig afwisselen of zelf een geurtje samenstellen door bijvoorbeeld 2 verschillende geuren te combineren.
 
De soy scent smelt al snel door de warmte van het theelichtje. En kijk, zelfs de mooie glitters blijf je zien! Lovely!
 
 
Waarom zou ik een soy scent gebruiken in plaats van een geurkaars?
Het fijne aan soy scents is dat er zo ontzettend veel verschillende geurtjes zijn! Keuze te over! Ook vind ik dat een soy scent meer en langer geur verspreid als een geurkaars. Een geurkaars vind ik vaak TE subtiel ruiken. Gisteravond heb ik de Pina Colada soy scent gebrand in mijn woonkamer, en ik ruik het nu nog! Heerlijk!
 
Zijn er ook nadelen aan soy scents?
Het verwijderen van een soy scent kan wat lastig zijn. Je wipt het niet zo even snel uit de brander. Zelf steek ik even het theelichtje aan, waardoor de onderkant van de soy scent ietsje smelt. Daardoor kun je de soy scent makkelijker verwijderen. 
Ook zijn geuren erg persoonlijk. Als je online een soy scent koopt, ga je vaak af op de geur beschrijving die er bij staat. Dat wil niet zeggen dat jij deze geur ook lekker vind ruiken. Gelukkig zijn er ook bij bijvoorbeeld Xenos geurtabletten te koop die vergelijkbaar in gebruik zijn. Echter, daar is de keuze in geurtjes weer beperkt.
 
Wat vind ik van Pearl Mania?
Ik bestelde op vrijdagavond, en mijn bestelling werd maandag verzonden. Dinsdag lag het in mijn brievenbus. Super! Als het weekend er niet tussen zit, gaat het dus nog sneller. Score!
De website is niet de makkelijkste om te bestellen, maar als je de ‘gebruiksaanwijzing’ leest die Rita geschreven heeft, heb je het al snel uitgevogeld. 
Van de 5 geurtjes was er maar 1 die ik niet lekker vond. Namelijk ‘In the mood’. Het was niet mijn geurtje, ik vond hem wat te sterk en kreeg er helaas hoofdpijn van. Ik ben echt COMPLEET VERLIEFD op Pina Colada! Tropical party in mijn woonkamer! 
 
Gesmolten ‘In the mood’ soy scent
MAAR, wat was nu de aanbieding die momenteel geldt?
Je krijgt nu 12 soy scents voor € 10,- exclusief verzendkosten. Deze aanbieding is geldig van 23 oktober tot 31 oktober. Wil je dus een bestelling doen? Surf dan snel naar Pearl Mania *klik* en bestel 10 soy scents voordat ze op zijn! Laat ons ook even in de comments weten welke soy scents je gekozen hebt 😉
 
Rita verkoopt behalve soy scents ook sieraden en zeep, dus ook als je geen soy scents wil kopen kun je in haar webshop spieken 😉
 
Zou jij bestellen bij Pearl Mania? Of heb je dit al eens gedaan? 
Heb je ervaring met soy scents? Of houd je het liever bij een van de andere alternatieven zoals geurkaarsen?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
