Mijn douche stash puilt regelmatig uit. En telkens neem ik me weer voor om eerst alles op te maken en dan pas weer wat nieuws te kopen. Net als ik daar goed mee op weg ben, kom ik iets tegen wat ik toch ECHT wil proberen. Een Limited Edition product, een nieuw product of een product met een vreemd uiterlijk/substantie.
Toen ik de Lush shower jelly Sweetie Pie zag, MOEST en ZOU ik deze proberen. Want ja, een shower jelly, dat was een product dat ik nog niet kende.


Lush heeft verschillende shower jelly’s, en soms zijn er ook Limited Edition jelly’s. Zoals nu de Calacas. Maar Sweetie Pie trok onmiddelijk mijn aandacht. Hij schreeuwde gewoon mijn naam! Waarom? Lees verder, en kom er achter 😉

Verpakking: Lush shower jelly’s zijn verpakt in een doorzichtig, plastic potje. Je kunt zo makkelijk zien hoeveel product je nog hebt. Op het potje zitten zwarte stickers met beschrijving van het product. Aan de onderkant zit een sticker waarop staat hoe lang je het product kunt bewaren.

Prijs en verkrijgbaarheid: Deze shower jelly zit in het vaste assortiment van Lush en is verkrijgbaar in 2 groottes. Een potje van 100 gram kost €5,55 en een potje van 240 gram kost €10,65 
Ik kocht een potje van 100 gram.

Substantie: Denk aan de film Flubber, of een drilpudding…. Deze associaties kwamen meteen bij mij op. Ïk zag het product bij Lush Maastricht op een schoteltje staan, en kon het niet laten om er mee te ‘schudden’. Alleen al daarom vond ik het een fascinerend product. De shower jelly beweegt vrolijk mee met de bewegingen die je maakt. Daardoor moet je wel wat voorzichtiger zijn met het gebruiken van dit product. Het kon zomaar door je douche stuiteren 😉
We kennen allemaal douchegels, crémes enz. Maar een shower jelly kende ik nog niet. Time to put it to the test!

Geur en kleur: *insert engelengezang en een spotlight* Deze shower jelly is donkerpaars, met prachtige blauwe glitters er in. Super pretty! Paars is mijn lievelingskleur en ik ben helemaal dol op glitters 🙂
En dan de geur. Deze shower jelly is gebaseerd op een bosbessenmuffin. Hij ruikt naar zwarte bessen, kersen en een vleugje kokos. Heerlijk! Deze shower jelly ruikt donker en zoet!
Je begrijpt dat dat voor mij genoeg argumenten waren om met een potje van deze shower jelly naar de kassa te rennen 😉


Maar hoe gebruik je dit product nou eigenlijk?: Ja, die vraag rees bij mij ook al snel. Want ja, je kunt slechts met de hele shower jelly over je lichaam gaan wrijven…. 
Maar hoe gebruik je dit product dan wel? Je pakt een stukje shower jelly (dit klinkt raar, maar je pakt de shower jelly daadwerkelijk vast, en trekt er aan tot er een stukje los komt) en dit gebruik je dan. Je kunt met het stukje over je lichaam wrijven, maar je kunt ook een stukje in je douchepuff doen.


Als je met dit stukje over je lichaam wrijft, zal het niet heel veel schuimen. Ook moet je oppassen dat het stukje niet je doucheputje in ‘glibbert’. Ik zelf stop een stukje in mijn douchepuff en dan schuimt deze jelly een stuk meer.


Conclusie: 

– Met een klein stukje van deze mooie, lekker ruikende shower jelly in je douchepuff kun je je hele lichaam wassen. De geur blijft helaas niet heel lang op je huid hangen. In je badkamer daarentegen blijft de geur beter hangen. 
– Omdat je telkens maar een klein stukje gebruikt, doe je een hele tijd met dit product. De prijs, die toch wat aan de hoge kant is voor een doucheproduct, is daarmee toch iets milder.
– In eerste instantie leek het me meer een product om te gebruiken in het voorjaar dan in het najaar. Maar de geur van zwarte bessen vind ik toch wel heerlijk voor het najaar. 

Lush geeft de tip om het product ook eens uit de koelkast of diepvries te gebruiken voor een extra opfrisser. Vooral in de zomer moet dit heerlijk zijn! 


Heb jij al eens een shower jelly gebruikt? Of zou je er eens een willen proberen?


Dikke knuffel,
Roxanne ♥

