Blue Monday is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. Cliff Arnall bedacht in 2005 een, naar zijn zeggen, wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Vandaar dat het me toepasselijk leek om een gelijknamig lakje op deze dag aan jullie te laten zien!
Ik kwam dit lakje van Gosh vorig jaar tegen in de Kruidvat. En voor €2,50 kan ik een Gosh lakje niet laten liggen! Hij ging mee naar huis en het duurde niet lang voordat ik hem wilde testen. In het flesje lijkt het gewoon een blauw lakje met blauwe shimmers erin. Maar dat is niet helemaal waar.

Gosh lakjes zitten altijd in een mooi glazen flesje met een zwarte dop. Alles sluit mooi aan elkaar aan en het oogt zeker niet goedkoop.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Op de dop zit en sticker met het nummer en de naam van het lakje. Dat is best handig als je al je lakjes rechtop in een doos zet. Zo zie je wat welk lakje is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Op de zijkant zit een sticker waar weer het nummer op staat. Er staat ook bij dat het lakje 24 maanden houdbaar is. Er zit 8 ml in een potje. Time for swatches!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Op de foto heb ik 3 laagjes op, en nog dekt hij niet helemaal. Het valt niet heel erg op, maar toch zie je mijn nagelwit door het lakje heen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Het lakje heeft eigenlijk ook roze/paarse shimmer erin. Dit zie je alleen als het licht op een bepaalde manier op het lakje schijnt. Ik kon het helaas niet vastleggen met mijn camera. Blue Monday lakt erg prettig. Ik raad het wel aan om er een basecoat onder aan te brengen. Blauwe lakjes willen nog wel eens stainen, en daar zit niemand op te wachten 😉 Ook blijft Blue Monday goed zitten, pas na 3 dagen zie ik wat wear off en een beetje chipping.


Hopelijk hebben jullie vandaag geen Blue Monday!

Liefs,
Kaylani ♥

