Tijdens de heropening van Lush Maastricht viel mijn oog, of ja, mijn neus eigenlijk haha, op de Lush Trichomania solid shampoo! Een solid shampoo, wat moet ik daar nu van denken? En hoe gebruik ik dat? Hm, mijn nieuwsgierigheid was gewekt!

Lushie Gerard (a.k.a. reddende engel ;)) stond me net uitleg te geven over een aantal producten toen ik kokos rook en op Trichomania af sprintte. Hij zag de vragende blik op mijn gezicht en snelde me te hulp. Met Gerard op mijn hielen, sprong er een spotlight op Trichomania en hoorde ik engelengezang, deze MOET ik proberen! Na de uitleg van Gerard, kreeg Trichomania dan ook een plekje in mijn winkelmandje 😉
 
Lush: Trichomania betekent ‘liefde voor haar’, uitgesproken als try-ko-mania. Nu je weet hoe je het uitspreekt, kun je tenminste met goed fatsoen onze klantenservice bellen om er wat over te vragen. Je kunt het voor allerlei haartypen gebruiken, maar het werkt vooral goed voor droog haar. Kokos is namelijk ontzettend voedend. Zorg ervoor dat je haar goed nat is, wrijf het hele blok zachtjes over je haar, daarna lekker inmasseren en goed uitspoelen.

Geur: oplettende lezers weten dat fruit/citrus geurtjes bij mij altijd goed zijn. Maar ook kokos vind ik een heerlijke geur! Trichomania ruikt lekker naar kokos. Niet te sterk, 

Prijs: Trichomania kost €8,80 per 100 gram. Niet goedkoop dus. MAAR, met 1 stuk Trichomania kun je je haar even vaak wassen als met meerdere flessen vloeibare shampoo.

Verkrijgbaarheid: Trichomania zit in het vaste assortiment en is dus standaard verkrijgbaar. Je kunt een voorgesneden blokje in de winkel pakken, maar je kunt ook een aangepaste hoeveelheid laten af snijden (vanaf 100 gram). Wat jij wil. Ik kocht zelf een blokje van 100 gram.

Hoe gebruik je het: maak het blokje Trichomania nat, en wrijf er een aantal keer mee langs je haar. Met het schuim wat daarbij ontstaat, kun je je haren wassen, net als met een gewone vloeibare shampoo.

Eigenwijs als ik was, wreef ik het blokje tussen mijn handen om te kijken of dat fijn werkt. Nou, het schuimde wel zachtjes, maar niet hard genoeg om te gebruiken in mijn haar. 

Schuimt het: poging 2 was dus Trichomania gebruiken zoals het bedoeld is. Het blokje langs mijn haar wrijven. 
Zoals jullie zien, schuim! Bij het inmasseren schuimt de shampoo nog wat meer en vult de kokos geur de douche cabine. Luxe momentje! 
Conclusie: even vreemd, met een blokje shampoo over je haar wrijven. Maar het is eens wat anders. De shampoo is niet goedkoop, maar daarom kun je er wel best lang mee doen. 
De shampoo ruikt heerlijk naar kokos, en die geur blijft ook nog wel een tijdje in je haar hangen. 
Na het schuimen, inmasseren en uitspoelen voelt mijn haar squeaky clean. Ik houd zelf niet zo van dat gevoel, dus ik doe nog een beetje conditioner in mijn haar. Zelf gebruik ik de Garnier Fructis Color Resist conditioner.
Mijn haar wordt er lekker zacht van. Door het kokosvet dat er in zit, kan het zijn dat je haar er sneller vettig van wordt. Voor sommige haartypes is dit kokosvet juist gunstig, bijvoorbeeld voor mensen met krullen.
Ik gebruik deze shampoo af en toe, omdat bij dagelijks gebruik ook mijn haar er iets sneller vettig van wordt.
Tip: leg het blokje shampoo na gebruik uit de buurt van het water om op te  drogen alvorens het op te bergen. Anders is je blokje shampoo zo op. En dat zou zonde zijn!
 
Heb jij al eens Solid Shampoo gebruikt? Of ben je er nieuwsgierig naar geworden?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
