Pas geleden liep ik in Duitsland in de DM, en stond ik te snuffelen tussen de producten voor het gezicht. Daar zag ik een tube met het woordje ‘nieuw’ er op. Een nieuwe reinigingscreme voor de droge of gevoelige huid van Nivea, die wilde ik wel proberen! En die roze tube, die sprak me uiteraard meteen aan 😉

Uiterlijk: de reinigingscrème zit in een lieve lichtroze tube met een witte dop. Het Nivea logo staat er op en de extra informatie staat er op geschreven in het roze en blauw. Duidelijk, hygiënisch, mooi, simpel en netjes. I like it!
De tube is vrij flexibel. Je kunt dus alle product er uit halen. Ik vind het altijd vervelend als je niet alle product uit de verpakking krijgt, dus dit is zeker een pluspunt!

Prijs: hier in Nederland kost deze reinigingscreme rond de €6,- In Duitsland kost deze reinigingscreme rond de €4,- 
In Nederland zijn de Nivea producten vaak te koop met aantrekkelijke kortingen.

De belofte volgens Nivea:

De speciaal voor de droge huid ontwikkelde NIVEA Aqua Effect Verzachtende Reinigingscrème met natuurlijke Amandeolie en Hydra IQ reinigt diep en zacht voor een gezond uitziende huid.

Eigenschappen:

NIVEA Aqua Effect Verzachtende Reinigingscrème met natuurlijke Amandelolie en Hydra IQ:
  • Reinigt diep en hydrateert de huid
  • Verzacht de huid door de milde formule
  • Is door de verzorgende formule met Amandelolie geschikt voor de droge huid
Resultaat:
Een diep gereinigde, gezond uitziende huid.
Huidvriendelijkheid dermatologisch goedgekeurd.
 
Geur: de geur doet me meteen denken aan Nivea. Een herkenbare geur! Ook het woord ‘zonnebrandcreme’ kwam in me op. Ik kan niet precies omschrijven welke geur ik bedoel, maar de connectie met zonnebrandcrème werd meteen gelegd.


Structuur: zoals de naam van het product al zegt, is dit een crème. Geen dikke, zware crème, maar een luchtige crème met roze ‘parels’. 


Hoe te gebruiken
: reinig je gezicht, bijvoorbeeld met een lotion. 
Breng de reinigingscrème aan op een nat gezicht, hals en decolleté en masseer in met kleine opwaartse cirkels. Vermijd het gebied rond de ogen. Spoel af met lauw water. Gebruik na de reinigingscrème een tonic. 
Volgens Nivea gebruik je voor het beste resultaat ook de andere producten uit de Aqua effect lijn voor de droge of gevoelige huid.

Put it to the test!: ik vind het zelf prettig om dit product te gebruiken onder de douche. Ik doe een beetje reinigingscrème op mijn handen en smeer hiermee mijn gezicht in met ronddraaiende bewegingen. De crème smeert makkelijk uit en voelt luchtig en verkoelend aan op mijn gezicht. Het product laat zich makkelijk af spoelen. 


Conclusie:
na het douchen/gebruik van dit product voelt mijn huid schoon en zacht aan! Tonic, dagcrème en ik ben ready to go! Ik krijg van veel soortgelijke producten een trekkerig gezicht. Van dit product gelukkig niet! Ik ben erg benieuwd naar de andere producten van deze lijn van Nivea! 


Lijkt jou deze verzachtende reinigingscrème fijn? Heb je al eerder producten van Nivea geprobeerd?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

