Tja, we kunnen een discussie gaan starten wat nu valt onder horror, thriller enzovoorts. Maar laten we de naam van deze challenge gewoon veranderen in: mijn favoriete enge film.

Ik heb de nodige enge films gezien, maar toch, toen ik de titel van dag 4 zag, had ik geen flauw idee welke enge films ik gezien had en welke in aanmerking komt om een favoriet te zijn….

Ik heb besloten om 2 films te noemen die zo in mijn hoofd ‘poppen’ als ik denk aan enge films.
 
Silent Hill:
 
 
Ik heb de film alweer een hele tijd niet gezien. Maar de sirene, die kan ik elk moment laten klinken in mijn hoofd. Zo’n vies geluid… Tijdens het zoeken naar plaatjes kwam ik ook weer een aantal karakters uit de film tegen. Kriebels…. Tijd dat ik de film weer ga kijken 😉
Ik heb zelfs geruchten gehoord dat er een vervolg op deze film gaat uit komen.
 
Paranormal activity:
 
 
Ik weet dat er veel mensen zijn die deze film(s) helemaal niet eng vonden, of er niks aan vonden. Maar ik dus wel. Man, ik had de film in de bioscoop gezien, laat in de avond, en durfde niet meer te gaan slapen…. 
Uiteraard moeten er dan niet 10 sequels gemaakt worden of zo, dan wordt het waarschijnlijk steeds minder eng en wordt het uiteindelijk een komedie in plaats van een enge film. 
 
Wat is voor mij belangrijk in een enge film:
Ik houd persoonlijk niet zo van enge films waarin iedereen vermoord wordt. Doe mij eerder maar psychologische enge films, of films met geesten. Daar zal ik eerder slapeloze nachten van hebben 😉
 
Wat zijn jullie favoriete enge films? En wat vonden jullie van mijn enge films?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
