De Movie Challenge categorie van vandaag is er eentje waar ik niet lang, zeg maar zelfs helemaal niet, over hoef na te denken. Namelijk: mijn favoriete regisseur!

Mijn favoriete regisseur is Tim Burton! Ik krijg gewoon geen genoeg van zijn films! Hoe ze uitgebeeld worden, de acteurs en actrices die er in spelen, die sfeer die in zijn films naar voren komt…. I just love it! 

Tja, Helena Bonham Carter (vrouw van Tim Burton) en, niet te vergeten, Johnny Depp spelen regelmatig in films van Tim Burton. En nee, dat vind ik niet erg 😉 Naast uiterlijke kenmerken, kunnen ze beiden ook heerlijk maffe, wazige en uitgesproken rollen spelen! ♥
 
 
Uiteraard kan ik daarom mijn film keuze ook niet tot 1 film beperken, maar zal ik er, kort, 3 benoemen!
 
Als eerste, op de 3e plek, de eerste film die ik zag van Tim Burton: Beetlejuice!
Ik geloof dat de eerste keer dat ik deze film zag, deze op tv was. Laat ’s avonds. Ik keek deze op de tv op mijn slaapkamer en vond het een fascinerende film. Vreemde personages, een vreemde verhaallijn…. Ik kon niet stoppen met kijken! Deze film is uit mijn geboortejaar, 1988. Dus ook de eerste keer dat ik keek viel me al op dat de film ‘wat ouder’ is 😉 Over deze film moet ik eigenlijk niet te veel vertellen, je moet de film eigenlijk gewoon gezien hebben 😉
Dan, op de 2e plek, een film die velen van jullie waarschijnlijk gezien hebben. Of ja, ik vind het eigenlijk wel een beetje ‘cultuur’. Zeg je kerst of Halloween, dan zeg je, The Nightmare Before Christmas!
 
Hoofdpersoon Jack Skellington, de Punpkin King, is verveeld geraakt door het vieren van Halloween elke keer weer. Hij is op zoek naar iets nieuws. Tijdens een wandeling door het bos komt hij op plekken waar hij nog nooit was. Hij komt terecht in Christmas Town, waar Jack kennis maakt met een heel ander feest. Vol ideeën keert hij terug naar Halloween Town. Hoe dat afloopt, dat zul je zelf moeten gaan zien 😉
Deze stop motion musical film is al eens opnieuw uitgebracht, namelijk in 3D in 2006. Ook zijn een aantal liedjes uit de film al opnieuw uitgebracht door onder andere Marilyn Manson *klik* en Fall Out Boy *klik*. Er gingen toendertijd geruchten dat de film wederom opnieuw zou worden uitgebracht.
Op nummer 1, een van mijn favoriete films, Alice in Wonderland! En dan niet de tekenfilm van Disney 😉 Hoewel ik deze ook super vind!
Nee, vandaag heb ik het over de versie van Tim Burton. Alice keert na 13 jaar terug in Wonderland, maar ze weet niet meer dat ze daar geweest is. Ze is gevlucht omdat ze wordt gedwongen zich te verloven. In Wonderland is echter heel wat veranderd, en de inwoners zijn er van overtuigd dat alleen Alice hun kan helpen!

De film zit bomvol met de types die je in de Alice in Wonderland film van Disney gezien hebt. Deze film is dan ook een vervolg op deze film. De types worden uitgebeeld door onder andere Johnny Depp, Helena Bonham Carter en Anne Hathaway.

Deze film kwam in 2010 uit rond mijn verjaardag, en ik werd dan ook op mijn verjaardag meegenomen naar de 3D versie van deze film. En ik vond de film echt super! Je herkent de typetjes meteen! En de uitbeelding er van door de acteurs, en de make-up….SUPER! Echt, als je deze film nog niet gezien hebt, dan wordt het tijd dat je deze toch echt gaat kijken! 😉
Ik ben er helemaal weg van!

Wat vinden jullie van Tim Burton films? Heb je er wel eens een van gezien?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

