Mijn favoriete film uit mijn kindertijd…. Daar moet ik toch even mijn hersenen over laten kraken. Ik keek graag films, we hadden een hele kast vol met voornamelijk Disney films op videoband. Maar welke keek ik daar nu het liefste van? Poeh….
EN, ook niet-Disney films uit mijn kindertijd 😉


Ik heb even hard nagedacht en deze 4 films keek ik vaak in mijn kindertijd. We keken vroeger overigens alle Disney films in het Nederlands. We waren met 3 kids thuis, waarvan ik de oudste ben. Dus ja, toen ik ondertiteling kon lezen, kon de rest dit nog niet natuurlijk 😉 Ik heb dat trouwens ook nooit erg gevonden.


The Lion King:


Hakuna Matataaaaaaaaaaaaaa. Vroeger was ik al helemaal verzot op deze film en zijn (voornamelijk) vrolijke mee-zing-liedjes. Ik kocht voor mijn moeder zelfs de soundtrack, maar uiteindelijk had ik deze cd meer in mijn cd-speler 😉 Daar stonden de liedjes dan weer wel in het Engels op.

Alice in Wonderland:


Zoals ik gisteren al zei, I love Alice in Wonderland! Heeft geen verdere uitleg meer nodig denk ik zo 😉 Vroeger wilde ik deze film al heel vaak kijken!


The dark crystal:


Deze film van Jim Henson is niet echt een kinderfilm. Deze film keek ik echter wel graag. Kaylani keek ‘m ook, maar omdat zij nog klein was vond ze ‘m best eng en ze verstopte zich dan achter mij 😉 De poppen die in deze film gebruikt worden kunnen namelijk nogal eng zijn voor kinderen. De film is uit 1982, dus de special effects zijn nogal verouderd, maar ach, voor mij maakt dat niks uit. De film is voor mij gewoon nostalgie.

Duizend jaar voor aanvang van het verhaal, tijdens de grote conjunctie van de drie zonnen, brak een magisch kristal dat altijd voor eenheid had gezorgd door toedoen van de Urskeks. Een scherf van dit heldere kristal ging verloren en daardoor veranderde het in een donker kristal. De Urskeks werden door deze daad opgesplitst in de goede Mystics en de kwaadaardige Skekses, waarna de Skekses de controle kregen over de planeet. Een tijd van duisternis begon. Nu, duizend jaar later, zal er weer een grote conjunctie plaatsvinden en volgens een oude voorspelling zal een Gelfling het kristal herstellen. Gebeurt dit niet, dan zullen de slechte Skekses eeuwig heersen.

Een van de karakters uit The Dark Crystal, Fizzgig. Ik vind hem zo geweldig xD

The last unicorn/De laatste eenhoorn:


Wederom een film uit 1982. De mooie, sneeuwwitte eenhoorn Amalthea leidt een gelukkig leven in een paradijselijk bos. Op een dag hoort ze jagers vertellen dat alle andere eenhoorns zijn gedood. Ze gelooft het niet en gaat op onderzoek uit om te achterhalen wat er met haar onsterfelijke soortgenoten is gebeurd. Onderweg krijgt ze hulp van de onhandige tovenaar Schmendrick en de onstuimige Molly Grue. 
Wat is er toch gebeurd met alle andere eenhoorns? 

Wat is jullie favoriete film uit jullie kindertijd? En wat vinden jullie van mijn keuzes?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

