Quotes uit films, ik kan er zo veel opnoemen….
Toch kies ik er maar 1 vandaag. Simpelweg omdat deze quote al een week door mijn hoofd spookt. Ik zag de quote ergens langs komen, en sindsdien is hij niet meer weg te krijgen uit mijn hoofd.


Sommigen van jullie zullen gelijk weten waar de quote vandaan komt, bij anderen ligt het misschien op het puntje van hun tong. Bij mij was dat laatste ook het geval. Toen ik het op zocht, hoorde ik het Julia Roberts bijna zeggen. De quote komt uit de film Notting Hill met onder andere Julia Roberts en Hugh Grant. Julia Roberts is in de film een beroemde filmster. Hugh Grant daarentegen werkt in een klein reisboekenwinkeltje in Notting Hill. Zo verschillend op het eerste oog, en toch ook overeenkomsten. Kan er iets opbloeien tussen de 2?

Ik vind de quote persoonlijk mooi omdat het een herkenbare quote is. Julia Roberts, een beroemde filmster zegt deze quote in de film tegen de ‘simpele’ stadsjongen Hugh Grant. Ze gooit hiermee de stempel ‘beroemd’ van zich af, en toont haar kwetsbaarheid.
Maar is deze quote niet herkenbaar voor iedereen? We zijn allemaal maar mensen, met gevoelens. Mensen, die allemaal niet perfect zijn. Mensen, die allemaal wel eens onzeker zijn. Mensen, die allemaal het beste willen zijn wat ze kunnen zijn.

Welke film quote vind jij mooi? En wat vind je van de mijne?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

