In het artikel van afgelopen maandag, postte ik foto’s van de advocaattaart die ik maakte voor mijn verjaardag. Ik heb tussendoor geen foto’s gemaakt, maar het recept is heel makkelijk.
Op mijn vraag of jullie een recept er van wilden zien, kreeg ik positieve reacties. Dus, hier komt het!


Ingrediënten:

– Pakje roomboter (op kamertemperatuur)
– Halve fles advocaat
– 5 eierdooiers
– 200 gram witte basterd suiker
– 2 pakken lange vingers
– klein pakje slagroom
 
Extra klaar zetten:
 
– springvorm
– mixer
 
Stap 1:
Klop de slagroom
Mix de boter en suiker tot créme
Voeg de eierdooiers toe
Voeg de slagroom en de advocaat toe
 
Stap 2:
Bedek de bodem van de springvorm met een laag lange vingers. Leg deze met de suiker naar beneden.
Strijk de helft van de créme er over heen.
Bedek de créme ook weer met een laag lange vingers. Leg ook deze laag met de suiker naar beneden.
Strijk de rest van de créme er over heen.
 
Stap 3:
Zet de advocaattaart in de vorm in de koelkast zodat deze kan opstijven.
De taart is het lekkerste als ze 24 uur of langer in de koelkast staat voor het serveren.
Haal de taart pas net voor het serveren uit de vorm. Snijd de taart eerst los van de vorm met een mes.
Snijd de taart niet in te grote stukken, ze is best machtig.
 
De taart net af, klaar om in de ijskast gezet te worden. Deze foto is in de keuken (zonder flits) gemaakt in de avond.
Hebben jullie al eens advocaattaart gemaakt? Of willen jullie deze eens maken?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
