De 30 day movie challenge heeft even stil gelegen. Maar ik ben van plan om deze weer braaf op te pakken 🙂 Misschien niet meteen dagelijks een extra 30 day movie challenge artikel, maar in ieder geval weer meerdere keren per week.
Here we go!

De beste film die ik het afgelopen jaar gezien heb…. Dan moet ik even in mijn geheugen graven welke films ik überhaupt gezien heb. 
Er gaan geen bellen rinkelen…. Ik herinner me wel wat films, maar er springt er niet echt een uit…. 

Afgelopen week heb ik echter wel een film op tv gezien! Of ja, een gedeelte van het einde. Ik heb de film een jaar of 2 geleden gekeken, dus eigenlijk telt het niet. Maar de film maakte toen al veel indruk op me, en afgelopen week werd ik ook gelijk weer meegesleept in de film.

In deze film speelt Will Smith de hoofdrol. Fun fact: het zoontje in de film, is ook daadwerkelijk de zoon van Will Smith!

Ik wil eigenlijk niet te veel verklappen over de film, dat zou namelijk zonde zijn. Het verhaal draait om Chris Gardner (Will Smith). Zijn leven loopt niet bepaald op rolletjes, hij lijkt steeds verder en verder in de shit te zakken. Maar hij geeft de moed niet op. Dat wil hij ook niet, daar is zijn instelling te positief voor. En daar voor geeft hij te veel om zijn zoontje Christopher (Jaden Smith).
Gaat zijn positieve instelling lonen?

Een zeer emotionele film, waar je (ik in ieder geval ;)) ingezogen wordt. Ik leefde helemaal mee en pinkte zelfs een aantal traantjes weg. Tja, I’m a softie I guess 😉

Heb jij deze film gezien, en wat vond je er van? Of wil je de film graag zien?

Dikke knuffel
Roxanne ♥

