Films, waar je maanden op zit te wachten. Films, die vaak ook nog door mensen gehypet worden. En daar zit je dan, vol spanning in de bioscoop. Je kan niet wachten tot de film begint. Vol spanning bekijk je de film, en je wacht op HET moment. En dan….rolt de aftiteling over het scherm, en besef je je dat de film heftig bagger was!

Nou ja, in de meest positieve situatie, zat je de film thuis op de bank of aan je laptop te kijken. Want wat een deceptie is het om met bovenstaand gevoel de bioscoop uit te lopen….
 
Vandaag een film die mij zeer teleurgesteld heeft. Ik had alleen het geluk dat ik de film niet in de bioscoop gezien heb, maar bij vrienden thuis.


Ik had het gelijknamige boek van Saskia Noort al een hele tijd voordat ik hoorde dat het verfilmd zou worden, gelezen. Na het nieuws dat er een verfilming zou komen, las ik het boek nog eens. Zodat het verhaal iets verser in mijn geheugen zou zitten.

Vrienden van mij hadden de film, en dus zouden we de film met vrienden samen kijken.

Vol spanning en enthousiasme zetten we de film aan. En hoe teleurgesteld was ik toen de film afgelopen was…. Ik vond er geen bal aan. Toen de aftiteling over het beeld rolde riep ik meteen dat het boek vele malen beter was. De film was werkelijk slecht. Jammer, want het had n goede film kunnen zijn! Waar het aan lag? Geen idee. Maar doe mij maar liever het boek, dat vond ik vele malen spannender.

Tja, en zo gaat dat nog al eens. Als een boek verfilmd wordt, wordt vaak al van tevoren geroepen dat de film nooit beter zal zijn als het boek. Die uitspraak blijkt niet altijd waar te zijn. Maar in dit geval was de film inderdaad beter als het boek.

Hebben jullie het boek gelezen? En heb je ook de film gezien? Wat vond jij er van?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

