Sabon Body Scrub, een van mijn holy grails. Een aantal mensen uit mijn vrienden- en kennissenkring heb ik er dan ook al mee aangestoken. Sorry, but not sorry! πŸ˜‰

Een aantal jaar geleden slenterde ik na schooltijd wat door Maastricht. Ik liep langs de Sabon winkel en vond het er wel leuk uitzien. Leuk sfeertje, leuk ingericht! De verkoopster nodigde me uit om binnen te komen en vroeg of ik bekend was met Sabon. Sabon was toen net geopend in Maastricht!
Na een uitleg over het merk kreeg ik een handscrub.
Ik was nogal sceptisch, en liet het over me heen komen. Ik had de prijsjes gezien, en mijn studentenbeurs was daar niet bepaald blij mee…
Toch was ik wel heel erg overtuigd na deze scrub, en toog ik een tijdje later met het geld wat ik voor mijn verjaardag had gekregen richting Sabon en kocht de Kokos Vanille Body Scrub en de Sabon Butter Cream (waar ik al eerder een review over schreef *klik*)

Sabon heeft regelmatig leuke acties, en toen de potten Body Scrub in de aanbieding waren kon ik het dan ook niet laten om een nieuwe pot te kopen! Mijne was net leeg, dus dat kwam goed uit!Β 
Tijd om een nieuw geurtje ook te proberen!


Normaal koop ik altijd de Vanilla Coconut variant, maar deze keer wilde ik voor een ander geurtje gaan. Mmmmmm, de Lemon Mint rook ook wel erg lekker! Maar na een snuffelsessie aan mijn geliefde Vanilla Coconut scrub, kon ik niet meer kiezen.

Voordat ik het wist, belandden beiden scrubs in mijn winkelmandje…. Oeps! πŸ˜‰
Vandaag een review over de Lemon Mint body scrub. Goede aankoop, of de volgende keer liever alleen mijn geliefde Vanilla Coconut kopen?

Geur: Jummie, Lemon Mint! Fris, fruitig, tintelend…. Als je met een suf hoofd uit bed stapt en deze scrub gebruikt, ben je instant wakker!

Uiterlijk: Ik vind de producten van Sabon er erg leuk uitzien! Retro, old skool, geef het een naam! Maar het straalt een bepaalde luxe uit vind ik. De producten zijn zeker herkenbaar in je stash! Deze glazen pot springt er tussenuit. Dat betekent ook dat je er voorzichtig mee moet doen in de badkamer. Zonde als de badkamertegels bedekt worden met deze scrub, in plaats van jouw lichaam.


Verkrijgbaarheid:
Toen ik in aanraking kwam met de Sabon producten, waren er maar een stuk of 6 winkels te vinden in heel Nederland! Tegenwoordig zijn er gelukkig veel meer winkels te vinden, er zijn zelfs een aantal Sabon winkels gevestigd in de V&D. Sabon producten zijn ook via hun website te koop, dus genoeg verkooppunten. *klik* voor een lijstje met verkooppunten.


Prijs en inhoud: Voor deze pot van 500 ml betaal je normaal €27,95 Hij was nu echter in de sale voor €19,95
Poeh, geen budget prijsje! Maar, zoals je verderop zal lezen, valt het uiteindelijk best mee!

De scrub is SLS en parabenen vrij. Ook zijn de producten van Sabon dierproefvrij.

Hoe te gebruiken: Als je de pot opent, zie je dat er een laagje olie op de scrub ligt. Als je een pot scrub koopt, wordt deze mooi ingepakt en wordt er een spateltje bij gedaan. Met deze spatel kun je de olie door de scrub heen roeren voor gebruik. Ook kun je met deze spatel wat product uit de pot pakken zodat er geen water bij de scrub komt. Anders bederft je scrub!


Ook verkoopt Sabon schattige houten schepjes in de Sabon stijl voor €1,25 welke ik zelf bij de scrub kocht. Ik vond het schepje erg schattig en handig!


Schepper de schep!


Pas op met wondjes, want het gaat hier om een zoutscrub! Ook als je je net geschoren hebt, kan deze scrub nogal prikken.

Werking: Schep een beetje scrub uit de pot en wrijf deze met ronddraaiende bewegingen over je lichaam. Indien nodig, schep je nog een keer wat scrub uit de pot. De scrub is makkelijker te verdelen over je lichaam door de olie die er in zit. Hierdoor gaat het niet zo stroef als met sommige andere scrubs. Ook voedt deze olie gelijk je huid tijdens het scrubben.
Spoel de scrub van je lichaam af en….voel hoe zacht je huid is! Ahhhhhh, lovely!


Na het gebruiken van deze scrub, is mijn huid gevoed genoeg om zonder gebruik van bodylotion de dag door te komen! Als ik de Vanilla Coconut scrub gebruik, gebruik ik soms toch een beetje Butter Cream erna, omdat de heerlijke geur dan wat langer blijft hangen πŸ˜‰ Van de Lemon Mint variant is helaas geen bijpassende Butter Cream te vinden 😦 Wel een vaste body butter, maar deze heb ik nog niet geprobeerd. Die zijn pas sinds een korte tijd in het assortiment van Sabon te vinden.

Conclusie: Ja, ook deze Sabon Body Scrub is een blijvertje! Kernwoorden: heerlijke geur, fijne werking, zachte huid, luxe gevoel! I β™₯ it!
De scrub zou je tot 2 maal per week kunnen gebruiken. Zelf wissel ik deze scrub af met een goedkopere scrub, zoals bijvoorbeeld de Relaxing Zen scrub van Action. Hierdoor doe ik NOG langer met deze Sabon Body Scrub. Want deze scrub is zuinig, maar ik vind het zonde om de pot snel op te maken. Nu is elke keer dat ik deze scrub gebruik een luxe feestje πŸ™‚
Op de scrub staat een houdbaarheidsdatum, zodat je weet tot wanneer je schatje houdbaar is πŸ˜‰

Edit: Op de plaatselijke koopavond op 27 of Β 28 juni wordt er in elke Sabon vestiging en shop-in-shop een Sabon Experience Night met het thema ‘Summer’ gehouden. Je kunt dan de producten proberen EN je krijgt die avond 20% korting op de producten!Β 

Welke scrub gebruiken jullie? Zijn jullie al bekend met de scrubs of andere producten van Sabon? Zo ja, welke geur vindt jij het lekkerst? Zo nee, welke producten zou je nog wel eens willen proberen?

Dikke knuffel,
Roxanne β™₯

