Maskertjes, ik heb er meerdere in mijn stash. En toch gebruik ik ze te weinig. Daar moet ik toch eens verandering in brengen.

Afgelopen zaterdag graaide ik dan ook in mijn stash naar een fijn masker. Ik besloot het Dr. van der Hoog mango/meloen masker te gebruiken! I mean, als het buiten niet zomers is, dan maar een zomerfeestje op mijn gezicht houden 😉
 

Verpakking:
 Het zakje waarin het masker zit, zit veilig opgeborgen in een kartonnen huls. Geeft een iets meer luxe idee, maar voor mij persoonlijk had het niet gehoeven. Op de kartonnen huls staat dezelfde informatie als op het zakje. De kartonnen huls is dus eigenlijk overbodig.

Het masker ziet er tegenwoordig anders uit, dus ik heb waarschijnlijk nog een oude verpakking.

Prijs en inhoud: In dit zakje zit 10 ml. Hier kun je 2x mee doen, of het delen met je zus, moeder, vriendin, of….you name it! Het masker kost rond de 2 euro.
 
Verkrijgbaarheid: De maskers van Dr. van der Hoog zijn verkrijgbaar bij drogisterijen zoals Etos, Kruidvat en DA. Ook zijn ze online te koop bij bol.com en op hun eigen website. Momenteel zijn ze zelfs te koop in een sale van Shopvip!
 
Geur en substantie: Het masker heeft een doorzichtige jelly substantie. Ik had stiekem gedacht (en gehoopt) op een knal geel of oranje masker 😉 De geur is ietwat chemisch. Ik ruik zeker een frisse fruitige mango en meloen, maar verder vind ik de geur chemisch. De geur ruik je tijdens het ‘dragen’ van het masker, dus houd je niet van deze geur dan raad ik je dit masker af! Ik vond het zelf niet onprettig, al had het wat ‘natuurlijker’ mogen ruiken.
 
Hoe aan te brengen: Het masker op een gereinigde huid aanbrengen en mond en ogen vrij laten. Je kunt dit met je handen doen, of met een foundationkwast. Toevallig besloot ik om het deze keer eens met een foundationkwast te doen, en maar goed ook, want de substantie is ook een tikje plakkerig. Ik doe normaal altijd een haarbandje in zodat mijn haar niet in het masker valt, en daar was ik nu dus wel echt blij mee haha!
Ik bracht het masker royaal aan, en nam gelijk mijn hals ook mee. Geen maskerfun met z’n tweetjes dit keer dus 😉
 
Werking: Volgens de verpakking:
‘Het mango meloen masker is een verfrissend gelmasker met extracten van mango en watermeloen. Het masker heeft vochtregulerende en verzachtende eigenschappen. Door de toevoeging van provitamine B5 heeft het masker een heerlijk kalmerende werking. Zeer geschikt als na-de-zon masker aan het einde van een zomerse dag’. 
 
Nou ja, die zomerse dag was ver te zoeken toen ik het masker wilde gebruiken 😉 Maar dat mag de pret niet drukken!
Toen ik het masker op smeerde, verfriste het meteen! Een heerlijk fris gevoel, bijna alsof het masker in de koelkast gelegen had! Dus, ook al was het geen zomerse dag, ik kan me voorstellen dat dit een heerlijk masker is na een dagje zonnen!
 
Je moet het masker 5 tot 10 minuten laten intrekken en dan met koud water afspoelen. In die inwerktijd kun je dus lekker even met je ogen dicht en je voetjes hoog genieten. Of iets anders doen, wat jij wil. Het masker wordt langzaam opgenomen door de huid, maar wordt niet hard. 
Ik heb het masker wat langer laten intrekken (kwestie van tijd vergeten, oepsie!) en spoelde het masker onder de douche af. Dat vind ik zelf toch altijd fijner.
 
Conclusie: Het verfrissende gevoel wat het masker gaf, bleef nog wel een tijdje. Ook na het afspoelen. Het masker liet zich prima afspoelen. 
Mijn huid heeft door het masker een oppepper gekregen. Voelde zacht en fris aan. Ook liet het geen trekkerig gevoel achter, mooi!  
Al met al was dit dus een fijn masker voor mijn droge huid, alleen jammer van de geur. 

Edit: momenteel is het 2e artikel van Dr. Van Der Hoog voor de halve prijs bij Kruidvat 🙂
 
Maken jullie vaak tijd vrij om een masker te gebruiken? Welke maskers vinden jullie fijn in gebruik?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
