Essie nagellak, ik lees er veel goeds over. En toen ik een paar maanden geleden zag dat er een lief roze kleurtje met mooie shimmer uit zou komen, uit een collectie voor borstkanker awareness kon ik het niet laten om deze mee naar huis te nemen. 15% van de opbrengst van de lakjes gaat trouwens naar ‘A Sister’s Hope’, een internationale organisatie die geld inzamelt voor onderzoek naar borstkanker.
 
Nu was ik wel eens benieuwd of Essie lakjes ook echt zo geweldig zijn.

Eerste voordeel wat me opviel, is de sticker op de dop. Van bovenaf kun je zo goed zien welk lakje je uit je stash moet pakken. Altijd handig.
 
In het lakje zitten mooie subtiele blauwe en zilveren shimmers. Het lakje heeft een breed kwastje.
En dan, de swatches! Let trouwens niet op mijn horrible nagelriemen, een nagelriem product wordt op het moment uitgebreid getest!
Ik draag op alle foto’s 3 laagjes. 3 ja…. Een minpunt. Ik draag het liefste lakjes met 1 en hooguit 2 laagjes. Ik heb nooit het geduld om te wachten tot de laagjes droog zijn…. Gelukkig viel het mee met de droogtijd van We’re in it together.
In de zon
In daglicht
In daglicht
Helaas wilde de zon niet meewerken net op de dag dat ik tijd had om foto’s te maken. Want We’re in it together is in het echt nog veeeeeeeeeel mooier! 
Zo lief zacht roze, en de shimmer geeft het lakje net een beetje extra! Een zeer koele kleur, maar zo lovely! Ik vergeet zelfs dat ik er 3 laagjes voor heb moeten aanbrengen!
 
De houdbaarheid van het lakje was ook lang! Het duurde een dag of 4 voordat ik chips kreeg. Score
 
Ondanks de 3 laagjes die dit lakje nodig had, ben ik toch erg tevreden er over! Ik geloof dat er wel eens een nieuw favoriet nagellak merk bij zou kunnen komen… 
 
Wiefke toonde trouwens ook opvallend veel interesse in mijn Essie lakje 😉
Testing testing….

Als je geluk hebt, vind je dit lakje in een kortingsbak van Essie bij Etos/DA. Ik heb er namelijk wel een aantal gespot! We’re in it together is wel nog online te koop, en bij sommige Duitse DM’s heb ik het lakje ook nog gezien!
Ik betaalde er €10,16 voor. Niet goedkoop, maar ik vond het lakje zo mooi. En ook dat een deel van de opbrengst voor onderzoek naar borstkanker gebruikt wordt.

Heb jij lakjes van Essie? Hoe tevreden ben jij over de kwaliteit? Of heb je juist lakjes van Essie op je wishlist staan? Zo ja, welke?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥                              

Paw of the day…. 😛
