HELP! Wat eten we vandaag?! Een vraag die ik wel vaker stel, maar met warm weer zoals de afgelopen dagen, stel ik deze vraag toch net iets vaker. Nu zijn er een aantal dingen die we graag eten als het warm is (zoals deze couscous salade), maar altijd hetzelfde eten….nee doe mij maar wat variatie πŸ˜‰
Ik tikte wat trefwoorden in op Google, op zoek naar een recept, en scrolde door mijn lijstje met favorieten (waarin nogal wat recepten staan).
Na wat getwijfel en zoeken, koos ik toch voor een recept uit mijn favorieten lijstje. Alleen paste ik het recept nog iets aan.


Het basis recept wat ik gebruikte, was dit lauwwarme aardappelsalade recept van Oh My Foodness *klik*
Ik besloot om iets van vlees toe te voegen, en nog wat andere kleine aanpassingen te maken. Het basis recept leek me al lekker, maar dit leek me nog net iets lekkerder!

IngrediΓ«nten voor 2 personen:

– een zakje krieltjes
– een halve paprika
– een bakje spekjes
– (yoghurt) mayonaise
– bosui
– bieslook
– paprikapoeder
– knoflookpoeder/verse knoflook
– peper
– zout (optioneel)

Bereidingswijze:

– Bak de spekjes in een droge pan
– Bak de krieltjes een minuutje of 10 in wat olie tot ze bruin en zacht zijn (je kunt ze ook koken ipv bakken. Wat jij lekker vind πŸ˜‰ )
– Laat de krieltjes en de spekjes even afkoelen.
– Snijd ondertussen de paprika in stukjes en de bosui in ringetjes.
– Maak een dressing van mayonaise (ik vind yoghurt mayonaise erg lekker, maar alle mayonaise kan) met paprikapoeder, knoflook, peper en eventueel wat zout. De spekjes zijn al gezouten, dus ik voeg zelf geen extra zout toe. Proef de dressing regelmatig, totdat hij naar jouw smaak is.
– Als de krieltjes en spekjes afgekoeld zijn, kun je de dressing er bij doen. Gooi niet alles in 1x er bij, maar beetje bij beetje. Te veel dressing is niet lekker en we willen geen zwemmende, sponsachtige aardappelsalade πŸ˜‰
– Knip wat bieslook, en meng dit door het geheel.

Smakelijk!

Deze salade kun je lauwwarm eten, maar ook koud is deze salade lekker! Helaas moet de salade in 1 dag op als je de saus er al overheen hebt gedaan, de dag erna is deze salade niet meer zo lekker. Laat je de saus apart, dan kun je deze salade rustig in 2 dagen eten.
Dit recept is trouwens ook een aanrader voor bij de barbecue πŸ˜‰

Lijkt dit recept je iets? Laat het ook even weten als je het gemaakt hebt πŸ™‚

Dikke knuffel,
Roxanne β™₯

