Veel merken komen nu met soortgelijke producten als de Revlon Just Bitten Kissable Balm, of de Clinique Chubby Sticks. Zo ook Manhattan! Een merk wat (helaas) alleen in Duitsland verkocht wordt.
Vandaag review ik 2 van deze Glossy Lip Balms van Manhattan.


Voor €3,85 ben je in het bezit van een van deze Glossy Lip Balms.

Ik heb de kleuren 20B Blackberry en 10A Nude Up. Er zijn in totaal 4 kleuren verkrijgbaar.

De Glossy Lip Balm hoef je niet te slijpen, als je onder aan de punt draait dan komt de rest van het product naar boven.


Pas wel op als je deze Glossy Lip Balms in je tas stopt, of als het warm is. Helaas smelten deze dan. Zonde! Of je smeert natuurlijk achteloos de halve Glossy Lip Balm op je lippen, oeps! 😉


De Glossy Lip Balms zijn op te bouwen in kleur. Ik heb hier beide lip balms een keer of 3 over mijn hand gehaald. Je kunt ze dus subtiel dragen, of juist wat intenser maken. Fijn dus voor dagelijks gebruik, en leuk voor een gelegenheid om ze intenser te dragen. Zoals je ziet is de Nude Up een nude met een roze ondertoon.

Niks op mijn lippen
10A Nude Up op mijn lippen
20B Blackberry op mijn lippen

Er komt nog best wat kleur van de Glossy Lip Balms af! Ik kon met het puntje mijn lippen heel makkelijk in kleuren, ik had er bij wijze van spreken nog geen spiegel voor nodig! De kleurtjes hebben een zoet, fruity geurtje.

Ik ben zelf het meeste blij met de Blackberry! Wat een mooi kleurtje! De Nude Up valt op mijn lippen bijna niet te zien. Het is net alsof ik niks er op heb, en dat is jammer. Het had wel zichtbaar mogen zijn.

Deze Glossy Lip Balm zal een grote maaltijd niet overleven. Een tussendoortje of een slokje drinken wel. De substantie doet me inderdaad denken aan een ERG romige lipstick, of een lipbalsem. De Glossy Lip Balm ligt niet zwaar op de lippen, eerder lipbalsem-achtig. Fijn dus als je net een beetje kleur op je lippen wil, maar geen vervelend gevoel er aan wil overhouden.
Ook vervaagt de Glossy Lip Balm op een fijne manier, geen gekleurde randjes die op je lippen achterblijven. 

Conclusie: de Glossy Lip Balms zijn fijn, vooral de Blackberry. Ik kan ze niet met de varianten van Clinique of Revlon vergelijken omdat ik deze niet heb.
Deze Glossy Lip Balms zijn fijn als je een kleurtje op je lippen wil, maar geen vervelend lipstick-gevoel wil. Ze zijn niet geschikt om een hele avond zonder bijwerken te moeten blijven zitten, en grote maaltijden te overleven.

Wat vind jij van de variant van Manhattan?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥  

