Op de Libelle Zomerweek kocht ik onderstaande wax tarts van Yankee Candle bij de stand van Sensational Home.
Ik had al vaker van Yankee Candle gehoord op Twitter en verschillende blogs. Vandaar dat ik ook zo nieuwsgierig was dat ik mijn moeder mee de stand in sleepte, onder het slaken van een kreet. Oeps, enthousiast much? 😉
 
Ik zal eerst een kort stukje schrijven over onderstaande wax tarts, en dan zal ik een stukje schrijven over de andere geuren. Waarvan jullie er ook een paar kunnen winnen! 🙂
 

Ik heb de geuren in de stand allemaal uitgebreid besnuffeld, en uiteindelijk deze 5 gekozen. Ik had er nog wel veel meer willen meenemen, maar wilde deze eerst eens uittesten!

Waar ruiken de wax tarts naar:
Vanilla cupcake: zoete vanille gebakjes/koekjes. Lekker zoet en foody
Waikiki melon: zoete, fruitige, oranje geur. Tropisch en zomers
Home sweet home: kruidige kaneelstokken. Warme geur. Perfect voor koude dagen!
Bahama breeze: frisse, zoet-fruitige, zomerse geur.
Vanilla lime: licht-zoetige, vanille/limoen geur 
 
Ik heb ze nog niet allemaal gebrand. Ik brand heel veel kaarsen en wax tarts in het najaar. In het voorjaar is dit veel minder. Geurkaars of wax tart aan, dekentje, warm drankje, filmpje of een boekje…. Ja, in dat stuk van de herfst heb ik wel zin 😉 
Momenteel verkeer in echter nog in ontkenning met Waikiki melon in mijn brander.
 
 
Hoe werken wax tarts?:
Zoals je op bovenstaand plaatje kunt zien, smelt de wax tart onder warmte. In de achterkant van dit brandertje zit namelijk een theelichtje wat het schaaltje waarin de wax tart ligt verwarmt. Blaas je het kaarsje uit, dan stolt de wax tart als het ware. Hier boven brand ik Waikiki melon, welke knal oranje stolt, en vrij doorzichtig smelt in mijn zwarte brander.
Je hoeft trouwens niet gelijk een hele wax tart in de brander te doen, je kunt de wax tart ook door breken of snijden en een stuk in de brander doen. Vind je de geur te heftig, dan kun je deze een beetje zachter laten ruiken door er wat kaarsenvet bij te doen.
 
Hoe lang brand een wax tart:
Volgens de webshop en de verpakking brand de wax tart ongeveer 8 uur. Maar ik kan je zeggen, Waikiki melon heeft al langer als 8 uur gebrand! Ik laat de wax tart smelten en zorg dat de geur goed verspreid is door de ruimte. Hierna blaas ik het theelichtje uit. Omdat de geur lang blijft hangen, is het niet nodig om deze lang te laten branden, en kan ik dus langer genieten van mijn wax tart.
 
Webshop Sensational Home:
De webshop Sensational Home verkoopt verschillende Yankee Candle producten. Wax tarts, verschillende maten kaarsen, auto geuren en geurtjes voor in je ventilatie. 
De dames achter de webshop, Sabiene en Jessica, hopen in de toekomst de shop nog uit te kunnen breiden met meerdere merken.
De geuren in de webshop zijn in 5 categorieeën onderverdeeld, wat het zoeken naar een geurtje wat jij lekker vind makkelijker maakt. Namelijk: Festive, Food & Spice, Floral, Fresh en Fruit.
De webshop bestaat deze maand zelfs 1 jaar, hoera! 😀
 
Prijzen:
Wax tart: € 1,60 (circa 8 branduren)
Votive (sampler): €2,50 (circa 15 branduren)
Small jar: € 12,71 (25-40 branduren)
Medium jar: € 21,89 (65-90 branduren)
Large jar: € 26,69 (110-150 branduren)
 
Tip: Sensational Home heeft SALE!!!!
Tot en met 15 september hebben ze bij Sensational Home sale! Nu is dus een goed moment als je kennis wil maken met de fijne producten en heerlijke geuren van Yankee Candle. Klik op deze link en je wordt automatisch doorverwezen naar de sale. Wees er snel bij, want de sale gaat hard!
Natuurlijk kun je ook bij de andere geuren kijken, of de nieuwe herfst geuren zelfs. Je hebt keuze uit 40 verschillende geuren 😉
 
Win, win, winnen!!!!
Ik ben hartstikke dol op Yankee Candle en mijn omgeving krijgt regelmatig de tip om iets van Yankee Candle eens te proberen. Omdat ik weet dat veel van hun houden van lekkere geurtjes in huis. MAAR, daar houden jullie natuurlijk ook van! En laat ik nu van Sabiene en Jessica 6 wax tarts hebben gekregen om aan jullie te verloten! 😀
 
 
Ik heb er al even aan gesnuffeld, want ik was natuurlijk nieuwsgierig naar wat jullie kunnen winnen. Mijn favorieten zijn Coastal Waters, Black Cherry en Vanilla Lime!
Maar, wat moet je doen om deze schatjes te winnen?
* Volg @SmilingBeauties en@SensationalHome op Twitter
* Stuur een originele tweet de wereld in, waarin je ons beiden mentioned!          Laat je creativiteit de vrije loop 🙂
* Laat een reactie onder dit artikel achter met de link van je tweet.
 
That’s it!
De winactie loopt t/m 21 september om 23:59u. Let op dat je aan alle voorwaarden voldoet, anders is je deelname helaas niet geldig.
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
