Een hele tijd geleden won ik een cadeaubon voor de webshop Secrets by Nature van Agnetha. Ik snuffelde door haar webshop en zag er een heleboel leuks!
Uiteindelijk koos ik een aantal lipbalsems uit, waarvan ik er vandaag een voor jullie ga reviewen.


Ik bestelde dus 4 lipbalsems van mijn cadeaubon. Ik ben nu eenmaal gek op lipbalsems en gebruik ze all the time. Maar dat is niet de enige reden waarom ik lipbalsem bestelde! Ik heb op verschillende blogs gelezen dat lipbalsems met minerale olie er in verslavend kunnen zijn. NEE, ik ben ECHT niet verslaafd aan lipbalsem, roept dan iedereen. Nou goed, ik ben de test aangegaan om te kijken of ik deze lipbalsem net zo vaak moet bijsmeren als mijn good old Labello. Uiteraard test ik de 4 bovenstaande niet allemaal door elkaar. Ik ben begonnen met de Collines de Provence lipbalsem.

Wat is Secret by Nature en wat verkopen ze:
Secrets by nature is dus de webshop van Agnetha. De webshop bestaat nu iets meer als een jaar. Secrets by Nature verkoopt natuurlijke cosmetica & lifestyle producten. De webshop heeft een aantal merken die ze verkopen, en regelmatig worden er artikelen of merken aan het assortiment toegevoegd. Secrets by Nature is speciaal opgericht om natuurlijke en vooral dierproefvrije merken aan te bieden. Merken zoals Burt’s Bees, Cattier-Paris, Collines de Provence, Crazy Rumors, Figs & Rouge, Primavera en nog veel meer kun je in de shop vinden. Agnetha verkoopt alleen maar merken waar ze zelf achter staat en weet dat het goed is voor de huid.
Stel je wil nu een bestelling plaatsen bij Secrets by Nature, of je bent benieuwd naar hun producten, dan kun je mailen via het contactformulier op de website of je stelt je vraag via Twitter. Zo raadde Agnetha mij de Collines de Provence lipbalsem aan toen ik vroeg welke lipbalsem ik ZEKER geprobeerd moest hebben. 

Wat is er nou zo slecht aan minerale olie:
Minerale olie sluit de huid af. Het legt een laagje op je huid waardoor het vocht niet weg kan, maar waardoor ook calcium niet weg kan. Dit is noodzakelijk, omdat verdampend calcium aan de huid signaleert dat er bepaalde vetten aangevoerd moeten worden. Deze vetten zijn van belang voor een gezonde en soepele huid/lippen.

Je smeert dus een laagje lipbalsem met minerale olie op je lippen. Dan kan het vocht niet meer weg, maar ook het calcium niet, waardoor dus bepaalde vetten niet aangevoerd worden. Er ontstaat een tekort aan vetten, waardoor je lippen droog aanvoelen en dan ga je dus weer smeren. Weer een laag minerale olie op je lippen. Dat voelt fijn, want die gaten worden even opgevuld. Maar, wanneer de balsem er af is, zijn je lippen weer droog (nog droger!) En dus ga je weer smeren. En zo gaat het cirkeltje maar rond en rond. En dat noemen ze dus de lipbalsemverslaving. Let op: dit is alleen bij lipbalsem met minerale olie!

Die lipbalsems zonder minerale olie zullen vast allemaal hartstikke prijzig zijn:
Die gedachte had ik ook. Tot ik eens ging kijken in de webshop Secrets by Nature. Natuurlijk, er zijn altijd duurdere varianten, maar dat is maar net welke je kiest. Er zijn verschillende prijsklasses. Daarbij, als je met deze lipbalsems minder vaak smeert, is hij ook minder vaak op. Dus hoef je minder vaak een nieuwe te kopen. Waarop je op termijn dus ongeveer hetzelfde kwijt bent, of misschien zelfs wel minder!

Collines de Provence lipbalsem:
Zoals ik al eerder zei, raadde Agnetha mij de Collines de Provence lipbalsem aan. Nu is dit een van de duurdere lipbalsems uit haar shop (normaal kost hij 9,95 voor 15 ml, nu is hij in de sale voor 5,47!) Deze lipbalsem ging dus als eerste in mijn virtuele mandje. Ik was er erg benieuwd naar!

Verpakking:
Zoals je op onderstaande foto kunt zien, komt de Collines de Provence lipbalsem in een doosje. De lipbalsem zelf zit in een tube. 
Voor mij persoonlijk hoeft dat nooit zo, een product in een doosje. Het geeft een iets meer luxe gevoel, maar meestal gooi ik het doosje al weg voor ik goed en wel gelezen heb wat er op staat 😉


De tube:
De lipbalsem zit in een tube, wat ik erg fijn vind! Zo kun je de lipbalsem makkelijk meenemen en hoef je niet met je vingers in een potje. Zo’n potje vind ik prima voor thuis, als je bijvoorbeeld net uit de douche komt. Maar om mee te nemen en met je vingers in het potje te moeten….nee dank je. Vind ik toch minder hygiënisch.
Ik vind de uitstraling van de lipbalsem een beetje ouderwets, een beetje duf. Maar goed, het gaat zich om de werking!

Smeerbaarheid en dosering:
Je knijpt de lipbalsem uit de tube, en smeert deze met het schuin afgesneden puntje op je lippen. Handig, want je kunt de lipbalsem goed doseren. De lipbalsem is ook een iets dikkere crème, dus je hoeft niet bang te zijn dat je in de tube knijpt en opeens een dikke klodder lipbalsem op het doseerpuntje hebt.
De lipbalsem smeert fijn uit over je lippen. Ik vind het wel fijn dat het een iets dikkere crème is, ik houd van dat soort lipbalsems. Het geeft een verzorgd gevoel.

Ingrediënten:
Deze lipbalsem bevat olijf- en zonnebloemolie, bijenwas en shea butter. Bevat geen parabenen, siliconen en Phenoxyethanol. En is vrij van synthetische geur- en kleurstoffen. Deze lipbalsem heeft het Bio Cosmetique keurmerk.

Ingrediënten: Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Cera Alba**, Octyldodecanol**, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter*, Castor Isostearate Succinate**, Polyglyceryl-3 Diisostearate**, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Tocopherol**, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil**, Hydrogenated Castor Oil**, Silica**, Mica**, Titanium Dioxide**, Parfum (Fragrance)**, Linalool**, Citronellol**, Limonene**.

* Biologische teelt
** Natuurlijke afkomst


Werking:
Ik heb de lipbalsem gebruikt toen ik wat velletjes op mijn lippen had en ze een beetje gescheurd waren. Ik had al een paar keer Labello er op gesmeerd, maar het leek niet minder te worden. Hm, goed moment om een van de lipbalsems zonder minerale olie aan de test te onderwerpen! Ik koos voor de Collines de Provence omdat Agnetha mij die aanraadde en ik er dus hoge verwachtingen van had. Ik besloot om de lipbalsem (net zoals ik de dag er voor deed met mijn good old Labello) aan te brengen voor ik naar bed ging. Zodat de lipbalsem zijn werking goed kon doen. 
Toen ik wakker werd voelden mijn lippen heerlijk zacht aan! Ook waren ze niet meer droog en gescheurd. 

Conclusie:
Hoera, mijn gescheurde lippen zijn erg blij met deze lipbalsem! De lipbalsem heeft een ietwat zoetig, licht-fruitig geurtje. Lekker, en niet overheersend. 
Ook hoef ik met deze lipbalsem minder vaak te smeren als mijn good old Labello! SCORE! Nu zeg ik eerlijk, ik heb mijn Labello nog niet weggegooid. Ik ben nog erg benieuwd naar getinte lipbalsem zonder minerale olie. En wie weet vliegt mijn Labello dan wel voor altijd de prullenbak in…. 
Don’t get me wrong, ik hoor ook wel eens van mensen die minerale olie in lipbalsem niet fijn vinden. Maar toch van een bepaald merk met minerale olie er in hun lipbalsem niet weggooien. 

Let op, let op, let op, let op!!!!:
Tot en met 22 september is er 45% korting op de merken:
– Collines de Provence
– A Wild Soapbar
– 100% Pure Butter Soaps
– Bungalow Woof
– Crazy Rumors
– EcoWorld
– Najel
– Organic Essence
– Primavera
– La Chinata olijfzeep van €2,95 voor €1,- per stuk!

Dus nu is de kans om goedkoper kennis te maken met producten uit de Secrets by Nature webshop 🙂

Heb jij al eens iets gekocht bij Secrets by Nature? Wat voor lipbalsems gebruik jij? Zou je wel eens een lipbalsem zonder minerale olie willen proberen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

