De lipsticks van Essence spraken me nooit zo aan, ze zagen er erg goedkoop uit en ik vond de lipsticks niet mooi. Het leek wel kinder make-up. Ik heb er daarom ook nooit een gekocht, op een enkele na uit een Limited Edition die me dan weer wel heel erg aan sprak qua kleur.
Maar met de laatste half jaarlijkse assortiments wisseling, kwamen ook nieuwe Essence lipsticks! En nu nam ik er dan toch een mee 🙂


Ik nam een koraal kleurige lipstick mee met de naam 01 Coral Calling. Er zijn 10 kleuren van deze lipstick lijn uitgebracht, in verschillende kleuren. Ik koos voor een zachte koraal kleur, omdat ik deze kleur lipstick nog niet heb.


Verpakking:
De lipstick is verpakt in een zwarte, matte huls. Je kunt zien welke lipstick je zoekt in je stash, door de gekleurde ring in de huls, waaraan je kunt zien welke kleur het is.
Op de bovenkant van de dop staat een E van Essence.

Lipstick:
De lipstick is schuin afgesneden, wat het aanbrengen van de lipstick vergemakkelijkt. Ook in de lipstick staat een E gedrukt. Leuk detail!


Prijs:
Voor deze stijlvolle lipstick betaal je maar €2,39. Zeer budgetproof, mogen we wel zeggen! MAAR, is het ook wat?

Gebruik: De lipstick is makkelijk en precies aan te brengen doordat deze schuin afgesneden is. De lipstick geeft flink wat kleur en een mooi glansje.
De lipstick is zacht, en daardoor houdt hij je lippen in goede conditie. Hij brengt ook fijn aan, hij glijdt over je lippen. Wel is dit minder positief voor de houdbaarheid. Je zult de lipstick regelmatig moeten bijwerken, omdat deze snel van je lippen af glijdt. De belofte dat hij long lasting zou zijn, klopt dus niet.

Swatch:


Conclusie:
De nieuwe lipsticks zijn een flinke verbetering voor het assortiment van Essence. Ik hoor veel positieve geluiden over ze, en zelf vind ik het ook een prima lipstick! Dat je de lipstick regelmatig moet bijwerken vind ik geen probleem, het is ten slotte een lipstick die zeer budgetproof is!

Heb jij al een van de nieuwe Essence lipsticks geprobeerd? 

Dikke knuffel,
Roxanne ♥