Vandaag een artikel bommetje vol met gezichtsverzorging. Een tijdje terug reviewde ik de Verzachtende Reinigingscrème uit de Nivea Aqua Effect lijn. Omdat ik hier zo tevreden over was, en ik een mooie aanbieding tegen kwam, besloot ik ook de rest uit deze lijn te testen! De verwachtingen waren dus hoog!


Ik review in dit artikel de reinigingsmelk, de reinigingsmousse, de tonic en de dag- en nachtcrème. Aan de review van de reinigingscrème heb ik weinig meer toe te voegen. 

Ik heb een droge huid, maar deze is niet gevoelig. Dus ik kan niet oordelen over de werking van deze lijn voor de gevoelige huid.

Uiterlijk:
De gehele lijn bevat het Nivea logo en heeft roze accenten. De dag- en nachtcrème zitten beiden in een doosje. Op dit doosje is de informatie over het gebruik en de ingrediënten iets uitgebreider, verder voegt het weinig toe. Voor mij had het niet echt gehoeven, zonde! De nachtcrème zit in een potje, dit vind ik zelf minder handig. Je kunt het product onder je nagels krijgen en het is minder hygiënisch. Dit kun je oplossen door met een spateltje te werken, dus het is niet onoverkomelijk. Hoewel ik het dus praktischer had gevonden als deze crème, net als de dagcrème, in een tube zou zitten.
Het uiterlijk is verder prima, door het roze heeft de lijn een vrouwelijke touch. De verpakking is niet hysterisch druk, gelukkig, want daar houd ik niet van.

De verpakking van de dag- en nachtcrème

Prijs:
Reinigingsmelk: rond de 6 euro
Reinigingscrème: rond de 6 euro
Tonic: rond de 6 euro
Dagcrème: rond de 9 euro
Nachtcrème: rond de 9 euro
Nivea is echter vaak in de aanbieding bij de drogisterijen of bij bol.com 

Momenteel loopt zelfs een aanbieding bij Kruidvat, waarbij het 2e artikel voor 1 euro is! Het goedkoopste artikel is dan 1 euro. Mooi meegenomen, als je iets van Nivea zou willen proberen. Deze actie loopt t/m 22 december.

Bij Kruidvat is overigens ook een set te koop voor ongeveer 11 of 12 euro met hierin de reinigingsmelk, de tonic en de dagcrème. 

Verkrijgbaarheid:
De Nivea producten zijn te koop bij bol.com, maar ook bij verschillende drogisterijen. Zelf koop ik ze vaak in Duitsland bij DM, omdat het daar goedkoper is.

Van links naar rechts: de verpakking van de reinigingsmelk, de tonic, de reinigingsmousse en de reinigingscrème

Geur:
De geur van deze lijn is erg fijn! Zacht, typisch Nivea, een beetje zonnebrand crème achtig. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Er zit amandelolie in de producten in deze lijn, dus wellicht ruik je dat. Ik houd er in ieder geval van!

Hydra IQ:
Al deze producten bevatten Hydra IQ, maar wat houdt dit nu eigenlijk in?
Als voorbeeld neem ik even de Verzachtende Reinigingscrème.

De speciaal voor de droge huid ontwikkelde NIVEA Aqua Effect Verzachtende Reinigingscrème met natuurlijke Amandeolie en Hydra IQ reinigt diep en zacht voor een gezond uitziende huid.

Eigenschappen:

NIVEA Aqua Effect Verzachtende Reinigingscrème met natuurlijke Amandelolie en Hydra IQ:
  • Reinigt diep en hydrateert de huid
  • Verzacht de huid door de milde formule
  • Is door de verzorgende formule met Amandelolie geschikt voor de droge huid
Resultaat:
Een diep gereinigde, gezond uitziende huid.
Huidvriendelijkheid dermatologisch goedgekeurd.


Reinigingsmelk:
De reinigingsmelk is wit van kleur. De melk belooft alle make-up te verwijderen, inclusief de waterproof make-up. Ik gebruik deze melk door hem met mijn handen op mijn gezicht aan te brengen en in te masseren. Daarna verwijder ik deze met een wattenschijfje. Ik hoef niet hard te boenen om alle make-up van mijn gezicht af te krijgen! Ook irriteert deze melk mijn ogen niet, maar voelt het juist fijn zacht en schoon.

Reinigingsmousse:
Zoals ik in dit artikel schrijf, gebruik ik de verzachtende reinigingscrème het liefste onder de douche. De reinigingsmousse gebruik ik het liefste aan de wasbak. Je moet je gezicht eerst even bevochtigen, en dan kun je deze mousse aanbrengen. Ik was benieuwd naar deze mousse omdat hij in het flesje vloeibaar is, en hij eenmaal uit het flesje veranderd in een mousse. It’s magic! De mousse is zuinig in gebruik, ik heb maar 1 pompje nodig om mijn gezicht te kunnen wassen. De mousse voelt heerlijk zacht aan op mijn gezicht. Hallo fris gezicht! 

Tonic:
De tonic is qua geur ietsje wranger als de rest van de lijn. Maar als je alle producten achter mekaar gebruikt, valt dit niet zo op. De tonic verwijdert de laatste restjes make-up en reinigt mijn huidje nog een laatste keertje als voorbereiding op de dag- of nachtcrème. Let’s take it to the next step!


Dag- en nachtcrème:

De dagcrème bevat SPF 15, om je huidje te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon. De crème is een ietwat vettige en iets dikkere substantie, maar trekt wel snel in. Ik heb er ook maar een klein beetje van nodig om mijn gezicht en hals in te smeren. 
De eerste keer dat ik deze crème gebruikte, was ik bang dat hij veel te vet zou zijn, maar dat is gelukkig niet zo. Hoewel de crème in de zomermaanden toch echt te voedend is voor mijn huid, dan moet ik switchen naar een minder vette crème. De dagcrème voedt en hydrateerd mijn huid, no more droge en trekkerige huid. 
De nachtcrème is duidelijk nog wat dikker, en trekt ook minder snel in. Maar goed, deze smeer ik dan ook op als ik mijn gezicht gereinigd heb en in bed duik. In de ochtend is mijn gezicht gevoed, zacht en niet vettig. 


Substantie:

Om jullie de verschillende substanties te laten zien, heb ik ze naast mekaar opgebracht. Hierbij heb ik ook de reinigingscrème gebruikt.

Reinigingsmelk – reinigingscrème – dagcrème – nachtcrème
De reinigingsmousse

Zie je hoe fluffy en zacht de mousse er uit ziet? Zo voelt jij ook op je gezicht! Net alsof je wolkjes op je gezicht smeert. Heerlijk!

De producten uitgesmeerd
Je kunt met de mousse natuurlijk jezelf ook een snor en een baard aan meten 😉

Conclusie:
Voor mijn droge huid is deze lijn erg fijn! Alle producten hebben een prettige, typische Nivea, geur. De producten drogen mijn huid niet uit, maar verzorgen deze en laten deze zacht en gevoed aanvoelen. De producten kosten tussen de 6 en de 9 euro per stuk in Nederland, maar ze zijn regelmatig goedkoper te koop in aanbiedingen en in Duitsland bij de drogist. Al met al, mag ik dus gerust zeggen dat deze lijn zijn verwachtingen heeft waar gemaakt!
Alleen in de zomermaanden zijn de crèmes te voedend voor mijn huid, dan kies ik voor andere crèmes.

Heb jij al eens iets uit deze lijn geprobeerd? Of ben je er juist nieuwsgierig naar?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

