Uit de uitverkoop bak bij Kruidvat viste ik een tijdje terug een Montagne Jeunesse masker. Ik had nog geen masker van hun geprobeerd, dus een chocolade masker leek me wel een goede eerste kennismaking.


De verpakking is duidelijk, het kan niet anders dan dat hier een chocolade masker in zit! Al zal ik zelf geen chocolade blokjes op mijn ogen leggen tijdens het gebruiken van dit masker 😉
Het masker is geschikt voor alle huidtypes, en er staat in rode letters ‘anti stress’ op. Het zal mij benieuwen! 
Dit zakje bevat 20 gram masker, VEEL! Je zou er makkelijk 2 keer mee kunnen doen, of het met z’n tweeën gebruiken. Dit masker kost normaal €1,59 Ik betaalde er geloof ik iets van €0,50 voor omdat het in de uitverkoop bak lag.

Bij het openen van het zakje komt me meteen een lekkere chocolade geur tegemoet. Je zou er bijna aan proeven 😉
Dit is een masker wat je echt met een kwast moet aanbrengen, anders wordt het echt een mega knoeiboel! Het masker is vrij dik, en lijkt qua kleur echt op melkchocolade. 
Voordat je dit masker opbrengt, moet je je huid reinigen. Daarna bevochtig je het en kun je het masker aanbrengen. Het aanbrengen lijkt een beetje alsof je chocolade pasta op je gezicht smeert. Door de dikkere substantie smeert dit masker iets moeizamer als andere maskers, maar alsnog smeert het prima!


Dit masker laat je 10 tot 15 minuten op je gezicht zitten. In deze tijd droogt het masker op. Gelukkig brokkelt het niet, wat maskers die hard worden wel vaak doen.

Ik had het masker vrij dik opgesmeerd, waardoor sommige plekken nog vrij ‘nat’ waren. Alsnog was het masker vrij droog geworden. Een lachje kon er in ieder geval niet meer vanaf 😉

Volgens de verpakking moet je dit water afspoelen met warm water. Maar met een plens warm water ga je dit masker echt niet van je gezicht af krijgen. Ik kreeg mijn gezicht het beste schoon met een washandje met warm water. Oh, tip, grijp niet net als ik naar een wit washandje. Dat kan nog wel eens rare verhalen opleveren 😉
 
Na het afspoelen van dit masker voelt mijn gezicht zacht, maar toch een tikje droog. Een lik crème op mijn gezicht, en ik ben good to go! 
 
Prima masker met een lekker geurtje. Dat ontstressen, tja, de chocolade geur is natuurlijk wel ergens goed voor 😉 Persoonlijk houd ik niet zo heel erg van maskers die hard worden omdat deze mijn huid vaak uitdrogen (en omdat ik mijn gezicht dan slecht kan bewegen a.k.a. niet zo veel kan lachen, kletsen enz), maar dat valt met dit masker mee. Ja, wel een masker wat ik nog eens zou gebruiken.
 
Heb jij al eens een Montagne Jeunesse masker geprobeerd? Zo ja, welke variant? Of ben je bekend met het chocolade masker?
 
Dikke knuffel,
Roxanne ♥
 
ps: uiteraard kon ik het niet laten om een melige foto te maken. I mean, daar leent dit masker zich perfect voor 😉

