Een tijdje terug kon je je oude Love your body kaart bij The Body Shop inwisselen voor een nieuwe. Je mocht dan meteen een nieuwe scrub uitzoeken. Ik had nog nooit een scrub van TBS geprobeerd, dus ik heb een hele tijd staan snuffelen en ik koos uiteindelijk de Brazil Nut scrub. 


Ik heb alle potten scrub uitgebreid besnuffeld, waaronder een aantal limited editions. Maar uiteindelijk (na lang getwijfel), koos ik voor Brazil Nut.
Een geurlijn waar je van moet houden. Ik heb zelf al eens aan een ander product uit deze lijn geroken, en dat product vond ik niet lekker ruiken.
 
Wat TBS zegt over deze scrub:
Deze crème achtige Body Scrub verwijdert dode huidcellen waardoor je huid weer heerlijk zacht aanvoelt. Deze scrub heeft een heerlijk exotische, zoete geur van paranoot. Het geheime ingrediënt van deze scrub is Community Fair Trade paranootolie met huidve
  • Verwijdert dode huidcellen
  • Stimuleert de microcirculatie van de huid
  • Laat de huid zijdezacht aanvoelen
  • Heerlijk zoete, exotische geur van paranoot.
Wat me meteen opvalt is dat dit een crème scrub is, een vorm van scrub die nog niet in mijn stash te vinden is. Ik heb alleen suiker- en zout scrubs. Ik ben nieuwsgierig hoe deze soort scrub me gaat bevallen.

En dan, de geur! Deze kwam mij bekend voor, maar ik wist even niet waar het op leek. Het was een bekende geur…. And then it hit me, gevulde koeken! Deze scrub ruikt (ja, serieus!) naar gevulde koeken! Als ik deze scrub mee neem in de douche, kan ik me dan ook helemaal hullen in gevulde koeken-geur! De geur blijft na het douchen heeeeel lichtjes op je huid hangen. Alleen als je echt met je neus op je arm gaat hangen, ruik je het. Volgens TBS, blijft de geur beter hangen als je ook andere producten uit deze lijn gebruikt, dit wordt ook wel layeren genoemd. Persoonlijk vind ik het wel prima dat de geur niet enorm blijft hangen. De geur is wel lekker, maar om nou de hele dag te ruiken als een gevulde koek…. En al helemaal als die geur gaat mengen met de parfum die je draagt….

Zoals je ziet, is de scrub inderdaad een crème. De eerste keer gebruiken in de douche was dan ook vreemd. Hoeveel scrub gebruik je om je lichaam te scrubben? Het voelde een beetje alsof ik mijn lichaam stond in te smeren met crème. Daardoor gebruikte ik de scrub wel heeeeeel zuinig…. Maar nadat ik de scrub een keer gebruikt had, was ik gewend aan de substantie en het gebruik er van. 
Let op dat er tijdens het gebruiken geen water bij je scrub komt, deze kan hier door bederven. Gebruik liever een spateltje, een schepje of een lepel om de scrub uit de pot te pakken.

Als je goed kijkt, zie je dat de scrubdeeltjes in deze scrub van verschillende grootte zijn. Deze scrub is zacht voor je huid, het scrubben voelt fijn aan. Geen prikkend gevoel als je toevallig een wondje hebt, en doordat deze scrub zacht is, kun je deze ook voor kwetsbare huid zoals bijvoorbeeld je decolleté gebruiken. Daar vind ik zout- of suikerscrub toch vaak te heftig voor.


Na het douchen voelt mijn huid zacht aan. De scrub voedt mijn huid ook wel, maar niet zo goed als bijvoorbeeld mijn Sabon scrub. Ik gebruik dus nog wel een bodylotion of body butter na deze scrub. Maar ach, ik vind dat ook wel lekker. Even tutten in de badkamer, scrubje, bodybutter…. Deze scrub is dus zeker fijn! 

Tip: spoel je douche even goed na als je deze scrub gebruikt hebt. Soms wil er nog wel eens een scrubdeeltje blijven liggen in je douche. Dat ziet er natuurlijk wel wat vreemd uit, zo’n donker bolletje in de douche 😉

Heb jij al eens een scrub van TBS geprobeerd? En wat vind je van de Brazil Nut lijn?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥


ps: alleen dit weekend: gratis verzending bij TBS!!!!

