Heerlijk, de zon schijnt weer in haar volle glorie en de komende dagen gaat het kwik alleen maar omhoog. Heerlijk, zomer! Mooi weer betekent dat we allemaal ijsjes gaan eten, onze teennagels lakken, zwemmen, zonnebaden, barbecuen….noem het maar op! Natuurlijk denken de meesten van ons er aan om ons lichaam in te smeren, maar het is net zo belangrijk om je lippen te beschermen. Ook die kunnen verbranden namelijk, en dan piep je wel even anders!
Daarom kocht ik pasgeleden bij de Duitse DM de Alverde Zonbescherming Lipbalsem met factor 20.

20140702_164527Als je mijn blog al een tijdje volgt, weet je dat ik vaak lipbalsem smeer. Ik vind het belangrijk om mijn lippen te verzorgen, en daarom zit er altijd een lipbalsem in mijn tas. Soms een ‘gewone’, maar meestal een met een geurtje of smaakje bijvoorbeeld. Toen ik laatst nieuwe zonbescherming ging kopen, viel mijn oog op lipbalsem met zonbescherming. Ik dacht geen seconde na, en greep deze van Alverde uit het rek. Factor 20, watervast, natuurlijke cosmetica….TING TING TING, we have a winner!

20140702_164539
De lipbalsem zit verpakt in een kartonnen verpakking, waardoor je zeker weet dat er nog niemand aan heeft gezeten. Er zit 4,8 gram product in, en de ingrediënten staan duidelijk vermeld. Dit product is vegan. Ik betaalde €1,95 er voor.

20140702_164631
De stick zelf is wit, en ruikt aangenaam. Een beetje fruitig en zoet. Enthousiast pakte ik de stift en smeerde een dun laagje op mijn lippen. Maar toen….

 

20140702_165539
Omg, de stift slaat wit uit op mijn lippen! Ik was er al bang voor toen ik de witte stift uit de huls zag komen :S Ik had nog goede hoop dat het misschien alleen het bovenste laagje van de stift zou zijn, en dat het erna doorzichtig zou zijn op mijn lippen. Dus veegde ik de bovenste laag van de stift af, en maakte me klaar voor poging 2….

20140702_164752

Nee, het was dus niet alleen het eerste laagje! Ik was (gelukkig) alleen thuis tijdens het testen van deze lipbalsem en liet hem nog even op zitten om te kijken hoe hij voor de rest bevalt. De lipbalsem trekt snel in in je lippen, waardoor ik het gevoel had erg droge lippen te hebben. Niet fijn! Een enkeltje prullenbak voor deze lipbalsem dus, en op zoek naar eentje die wel fijn is! (Oh, ik maakte bovenstaande foto buiten met de camera van mijn telefoon. Alleen vergat ik de gezichtscorrectie uit te zetten, die mijn telefoon standaard aan zet. Zo’n gaaf gezicht heb ik dus echt niet…. 😉 )

Ik gebruik nog steeds het liefste een lipbalsem zonder minerale olie *klik*, dus nu op zoek naar eentje die wel fijn is!

Gebruik jij in de zomer lipbalsem met zonnefactor? Zo ja, welke?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

