Een tijdje geleden kreeg ik van Vita Coco een pakket opgestuurd met 5 smaken van hun Natural Coconut Water. Ik legde ze meteen koud, en op een zomerse dag besloot ik om ze te proberen. Ik houd van kokos, en ik hoorde zoveel mensen over kokoswater, tja….nieuwsgierig Aagje hier wilde ze dus maar al te graag proberen!

20140327_164841

Het kokoswater kwam verpakt in een hout-look doos. Leuk detail! Alsof ze van een of ander Bounty eiland deze kant op gekomen zijn 😉

20140327_164646

20140327_164739
Als eerste vond ik een briefje van het Vita Coco Team en  een flyer met wat meer informatie. Deze flyer vertelde me dat Vita Coco 100% natuurlijk is, weinig caloriëen bevat en dat het zou moeten smaken alsof je een rietje in een kokosnoot steekt! Vita Coco bevat geen kunstmatige smaak- en kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen.

Vroeger als we een kokosnoot hadden, was het altijd ‘ruzie’ om wie het kokoswater mocht drinken. Dat vonden we allemaal erg lekker! Ik hoop dus dat dit kokoswater in de buurt komt van die smaak!

Vita Coco: ‘Of je nu hard werkt, veel aan sport doet, of een gezonde levenstijl nastreeft. Iedereen die het maximale uit zijn dag wil halen moet goed gehydrateerd blijven. Wie bewust kiest voor gezonde voeding, kiest ok voor een natuurlijke vorm van hydratatie. Viva Coco 100% natuurlijk kokoswater is een nieuwe en verfrissende manier om jezelf te hydrateren’.

20140327_164759
Onder deze palmbladeren, lagen de vrolijk gekleurde Vita Coco kokoswater pakjes verstopt!

20140327_164841
De verpakking is herkenbaar (hallo kokosnoten!) en elke smaak heeft een eigen kleuraccent! Je ziet hier van links naar rechts de smaken: sinaasappel, ananas, naturel, açai/granaatappel en perzik/mango.

Laten we de smaken testen!

Naturel: Getsie, nee niet lekker. Doe mij maar het kokoswater uit een kokosnoot. Dit smaakt ergens een beetje nep….
Sinaasappel: Mwah, kan er mee door. Niet uitgesproken lekker, maar ook niet uitgesproken vies. Ik heb wel de hele avond buikpijn gehad. Maar of dat hier van kwam? Geen idee….
Ananas: Mmmm, lekker en verfrissend! Deze smaak vind ik wel lekker!
Açai/Granaatappel: Nee, ook deze variant vind ik niet lekker.
Perzik/Mango: Deze vind ik dan wel weer lekker. Tikkeltje zoet, fruitig….

20140419_201053

Van de 5 smaken zijn er maar 2 die ik lekker vind, eentje twijfelachtig en 3 niet lekker. Ik lust sowieso graag mango en ananas, dus van deze smaken had ik ook verwacht dat ze lekker zouden zijn. En gelukkig klopte dat dus ook 😉

Nu heb ik ze gewoon zo uit het pakje gedronken, maar dit kokoswater kun je ook gebruiken als basis voor een smoothie bijvoorbeeld, of om zelf een ijsje te maken. Dat heb ik niet geprobeerd, dus wellicht is dit ook lekker!

Heb jij al eens Vita Coco (of ander kokoswater) geprobeerd? Zo ja, wat vond je er van? Zo nee, lijkt het je lekker?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

