Vorige maand schreef ik dit artikel, waarin ik het had over mijn weinige drinken, en over dat ik zelf water met een smaakje wilde maken in de hoop dat ik dan meer zou drinken. Afgelopen maand heb ik een aantal smaakjes die ik op internet vond EN een aantal smaakjes die jullie mij tipten uitgeprobeerd. Er zal waarschijnlijk nog een deel 3 van ‘water met een smaakje, hoe dan?’ aan komen, want ik wil niet te veel varianten n 1 artikel zetten. Het moet wel leuk blijven om te lezen 😉

Ik heb voor onderstaande varianten gewoon in mijn koelkast gekeken en het fruit wat daar in lag gebruikt. Natuurlijk heb ook ik niet een hele fruitcollectie hier, dus de rest haal ik op de markt en bij de Lidl. Zo houden we het leuk en betaalbaar 🙂

Lezen jullie mee met een aantal varianten? En tips zijn nog steeds welkom 😉

IMG_20140601_233132

Fruitwater met schijfjes citroen

Eerst wil ik jullie bedanken voor de tips die jullie gaven, maar ook voor de comments waarin sommigen van jullie aan gaven dat jullie  ook te weinig drinken en wel benieuwd waren naar mijn variaties!
Ik moet zeggen, dat maakte het leuker om weer nieuwe varianten te maken. Op de dagen dat ik moest werken, probeerde ik altijd wel een fles fruitwater (zoals ik het tegenwoordig noem) mee te nemen.

De eerste 2 à 3 varianten maakte ik een avond van tevoren, legde ik in de koelkast en nam het de dag erna mee. Jammere is dan, dat de smaak vaak al zo ver uit het fruit is, dat je de fles wel kunt hervullen, maar dat het fruit nog maar weinig smaak af geeft. Nu leg ik de avond vantevoren een flesje voor 3 kwart gevuld met water in de koelkast. Als ik op sta en mijn ontbijt maak, vul ik tegelijk het flesje met fruit en dergelijke. Als ik ga werken, neem ik de fles mee. Als het fruit 1 uur of langer in de fles zit, heeft het al smaak af gegeven. Natuurlijk, hoe langer het er in zit, hoe meer smaak het af geeft.

Fruitwater 2
Ik sneed wat schijfjes citroen, en ik sneed wat aardbeien door de helft. Dit fruitwater legde ik een nachtje in de koelkast

Fruitwater 3

De dag erna zag mijn fruit water er zo uit! De aardbei was wat zacht geworden en begon langzaam wat uit mekaar te vallen. Ondanks dat de uit mekaar vallende aardbei niet prettig aanvoelde (flintertjes aardbei die door het drink gedeelte komen) was dit wel een lekker combinatie. Zoet en zuur tegelijk.

Fruitwater 5

Bij Action kocht ik deze leuke plastic karaf. In de deksel zit een koelelement wat je er uit kunt draaien en in de diepvries kunt leggen. Zo heb je een lekker koel drankje op tafel staan. Fijn! Ik maakte fruitwater met schijfjes citroen en limoen. Fris en dorstlessend!

Fruitwater 4
De combinatie citroen en limoen beviel me wel! Ik gaf het een extra dimensie door er wat gekneusde blaadjes munt aan toe te voegen! I like!!!! ♥

Fruitwater 6

‘Vroeger’ dronk ik wel eens Spa Citroen met munt, wat ik heerlijk vond. Die is tegenwoordig niet meer in de winkel te vinden helaas. Nu is dit niet precies hetzelfde, maar in idee wel. Deze variant was ook wel lekker verfrissend, met een ‘kick’. Lekker op een warme dag!

Fruitwater 7
Als laatste fruitwater van deze keer probeerde ik blauwe bessen met munt. Een variant die ik op internet vond en me wel interessant leek. Ik maakte een kruisje in de bessen met een mesje, om de smaak vrij te laten. Ik proefde echter niet veel van de bessen, dus deed er later nog wat bessen bij. Helaas, ook dat verbeterde niet veel aan de smaak. Dit was dus een misser.

Pak een leuke fles uit de kast, en probeer een smaakje uit! Ik heb zelf 3 stevige flessen van Tupperware, 1 groene, 1 blauwe en 1 turquoise (de groene heb ik niet gebruikt, leek me leuk om de foto’s in ongeveer dezelfde kleur te hebben haha), die ik mee neem. Ik merk dat het zo makkelijker en leuker is om drinken mee te nemen naar mijn werk.

Heb jij nog een lekkere suggestie voor fruitwater? Of wil je een van deze varianten proberen? Ik hoor het graag 🙂

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

