Laten we vandaag allemaal een minuut stilte in acht nemen voor alle 298 slachtoffers van vlucht MH17. Ondanks dat ik niemand kende op die vlucht, zag ik in mijn Twitter timeline mensen die een van de slachtoffers via via kenden, en hoorde ik hetzelfde ook in mijn omgeving.

dagvannationalerouw_640x300

Het kabinet heeft gisteravond besloten om woensdag 23 juli voor het eerst sinds 1962 af te roepen als een dag van nationale rouw. Burgers mogen zelf weten wat ze hiermee doen, echter hangen op alle overheidsgebouwen de vlaggen halfstok en wordt er omstreeks 16.00 uur, het moment waarop de vliegtuigen met daarin de eerste lichamen van de slachtoffers aankomen in Eindhoven, een minuut stilte gehouden. Daarnaast zullen er op diverse tijdstippen gedurende de dag in veel steden en dorpen de kerkklokken klinken.

Laten we vandaag denken aan de liefde, en niet aan de boosheid die gepaard gaat met het verschrikkelijke ongeluk. Een kaarsje, voor allen die een dierbare verloren zijn vorige week donderdag. Een kaarsje, voor degenen die een kaarsje nodig hebben.
Ga nooit weg met ruzie, ga nooit weg zonder je dierbaren gedag te zeggen en te zeggen dat je van ze houdt….

Doe vandaag wat goed voelt voor je. Brand een kaarsje, houdt een minuut stilte, luister naar muziek….

80f994f566a71ab279648625befcd8f7

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

