Sheet masks, ergens interesseren ze me toch. Ooit probeerde ik een sheet mask van Action, wat een blamage…. Toen ik bij DM in Duitsland een sheet mask tegen kwam, werd ik toch weer nieuwgierig en gooide het masker in mijn mandje.
Benieuwd of het weer zo’n teleurstelling was?

20140901_195434

De verpakking is vrolijk blauw, en vertelt ons dat dit een aqua sheet mask is met algen extract. Het masker is voor de vochtarme huid en moet een frisse kick geven!

Reinig je huid, en breng het masker aan op je gezicht. Na 10 minuten kun je het masker er af halen en de restjes die op je huid blijven liggen in masseren.
Hier onder de ingrediënten lijst. Volgens Balea zitten er verschillende ingrediënten in die je huid hydrateren, een fris gevoel geven, de stofwisseling activeren en de huid voor uitdrogen beschermen.

20140901_195441

Als je het zakje open knipt of open scheurt, zie je dat het masker opgevouwen en goed vochtig is.

20140901_195634

Groot pluspunt! Bij het vorige sheet mask wat ik probeerde, was het masker zelf niet echt vochtig. Niet prettig! Deze is dat wel, en laat zich dus ook goed op je gezicht aanbrengen (oftewel: plakken! 😉 )

20140901_195651

Geen idee of dit de bedoeling was, maar het masker had ‘flapjes’ bij de ogen. Ik heb een flapje dicht geklapt als probeersel, wat lekker aanvoelde op mijn oog, maar niet erg praktisch was 😉 Uiteindelijk heb ik ze er maar af geknipt, want ze hingen in de weg 😉

20140901_200113

Erg charmant is een sheet mask niet. Het masker is bedoel om op elke gezichtsvorm te kunnen worden aangebracht, dus zal bij niemand perfect zitten. Doordat het masker zelf niet te dik is en goed vochtig, kun je het zelf zo aanbrengen dat het prettig zit voor jouw gezichtsvorm. En tja, mooier kunnen we het niet maken….
Omdat de neus flap best groot is, bewogen de overtollige stukjes mee als ik ademde. Ik heb de neus flap toen iets naar boven omgevouwen, dat zat prettiger.

20140901_200426

 

Na een kwartier ongeveer heb ik het masker er af gehaald en het laagje wat op mijn huid achter bleef in gemasseerd. Het masker zelf was nog steeds goed vochtig en niet uitgedroogd. Ik hoefde het er dus niet met hamer en beitel af te halen. Ook de geur was erg prettig! Het liet me denken aan een make-up remover die ik heeeeeeel lang geleden eens had. Een lichtzoete, tikkeltje fruitige geur.
Het masker gaf ook echt een fris gevoel kort na aanbrengen en prikte niet. Heerlijk masker als je even een opkikker kunt gebruiken, na een lange vermoeiende dag of na een heerlijke Indian Summer (ja ja, laat die nazomer maar komen!) dag.

Na het inmasseren plakte mijn huid lichtjes. Ze voelde verder wel zacht, gehydrateerd en opgefrist aan. Ik heb hierna mijn gebruikelijke tonic en nachtcrème aangebracht en was klaar om op de bank te ploffen met nog een filmpje voor bedtijd 😉

Ik kocht dit masker bij DM in Duitsland en was iets meer kwijt als de gewone masker (dan krijg je in 1 zakje 2 maskers voor 55 cent). Dit masker kostte me 95 cent. Nog steeds is dat goedkoop! Lekker budgetproof dus, the way I like it!

Conclusie: ik vond dit een heerlijk masker en zal het zeker opnieuw kopen! Kom je bij DM in Duitsland, neem dit masker dan zeker mee 🙂
Ben jij bekend met sheet masks? En wat vind jij er van? Of ga je dit sheet mask proberen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

