Afgelopen woensdag ben ik terug gekomen van vakantie. 10 dagen Spanje, heerlijk! Ik had graag nog wat langer gebleven, maar helaas 😉
Het leek me leuk om jullie een kijkje te geven in mijn toilettas die ik meegenomen heb. Ik had dit voor/tijdens mijn vakantie online willen zetten, maar dat is er niet van gekomen.
In mijn toilettas zat verder geen make-up, dat had ik in een ander tasje. Waar niet veel meer in zat als 2 nagellakjes, 1 basic oogschaduwpalet, 3 mono oogschaduws, een mascara, een oogpotlood, een lipbalsem en 2 lipkleurtjes. Op vakantie draag ik namelijk hooguit in de avond wat make-up.

Vakantie-relax

2014-09-21 11.50.58

Te beginnen met zonbescherming, wel zo belangrijk als je op vakantie gaat.

Sun Dance (huismerk DM) matterende zonne fluïde factor 30: deze matterende zonne fluïde is speciaal bedoeld voor het gezicht, en moet glanzen tegen gaan. Vaak als je gewone zonproducten op je gezicht smeert, glanst je gezicht als een malle. Niet echt wat we willen. Deze zonne fluïde matteert mijn gezicht inderdaad, hoewel een beetje glans niet tegen gehouden kan worden. Na het smeren, heb je even een licht wit waasje over je gezicht, maar als de fluïde in trekt, gaat dit waasje ook weg. Doseren is even wennen, a little goes a long way. Maar breng het niet TE dun aan! Fijn product, en mijn gezicht is niet verbrand! €3,45
Garnier Ambre Solaire zonnecrème factor 30: onze go to zonnebrandcrème. Hartstikke fijne zonnecrème, smeert goed uit, beschermt goed. Enige verbeterpunt: het aanbrengen zou makkelijker gemaakt mogen worden door bijvoorbeeld een pomp flacon er van te maken.
Sun Dance Aloë Vera aftersun gel: deze aftersun gel is in Spanje gebleven, in de prullenbak wel te verstaan. De gel smeert goed uit en verkoelt ook wat, maar trekt heel langzaam in en laat een plak laagje achter. No bueno! €2,95

2014-09-21 11.57.51

Mijn douche spulletjes.

Gillette Venus wegwerp scheermesjes: prima basic scheermesjes.
Balea (eigen merk DM) after sun douchegeldit product wekte mijn interesse bij DM. Vaak douche je je en smeer je erna nog eens met after sun. Dit kon wel eens een fijn 2-in-1 product zijn! De douchegel ruikt naar zoete kokos. Niet sterk, tikje chemisch. Ik merk geen verkoelend effect, maar de douchegel verzorgt mijn huid prima. Droogt mijn huid niet uit. Prima basic douchegel. €0,85
Balea after sun 2 in 1 shampoo en conditioner: een bounty eiland in een flesje! Deze shampoo en conditioner in 1 ruikt ZO ENORM lekker! De geur blijft ook de hele dag in je haar hangen. Houd je niet van kokos? Sla dit product dan over. De shampoo verzorgt mijn haar goed. Na alle zon, zwembad en dat soort beschadigende zonvakantie-factoren voelt mijn haar niet als een dood bosje stro aan. Dikke vette aanrader! €1,45

2014-09-21 12.02.22

Gezichtsverzorging! Ook belangrijk op vakantie.

Nivea Aqua Effect producten (roze lijn): tja, mijn dagelijkse producten, die behoeven niet veel extra woorden 😉
Nivea Aqua Effect dagcrème (blauwe lijn): ik kreeg deze dagcrème via een winactie. Deze is voor de normale huid. en dus iets minder verzorgend als de producten uit de roze lijn (voor de droge en gevoelige huid). In de zomer is de dagcrème uit de roze lijn iets te verzorgend voor mij, en dus probeerde ik deze uit de blauwe lijn juist in de zomer. Voor de zomer is deze verzorgend genoeg voor mij, en dus mocht hij mee op vakantie. €5,99
Action wattenschijfjes: ik schreef al eerder dat ik op zoek was naar nieuwe wattenschijfjes omdat ik die van Aldi niet meer fijn vond. Op jullie aanraden probeerde ik verschillende merken uit. Deze zijn van Action. Prima wattenschijfjes, hoewel ze van mij ietsje dikker mochten zijn. €0,54

2014-09-21 11.52.23

Ook op vakantie willen we lekker ruiken!

s. Oliver Original eau de parfum: deze geur kocht ik net voor onze vakantie, en ik ben er dol op! Mijn moeder is de week erna naar de winkel gegaan omdat ze deze geur ook wilde hebben. Original is een Bloemig Fruitige geur. Topnoten zijn Bergamot, Perzik en Appel, hartnoten zijn Roos en Lelie, basisnoten zijn Vanille, Ambergris en Witte ceder extract. €20,99
Alverde bodyspray komkommer watermeloen: ik kocht deze bodyspray omdat er geen alcohol in zit. In de zon kan alcohol namelijk lelijke vlekken veroorzaken, dus overdag geen parfum voor mij maar bodyspray. In het flesje rook deze bodyspray heerlijk en fris. Toen ik deze sprayde, rook het chemisch en niet meer lekker. Op mijn huid vervloog de geur gemiddeld. Ik gebruikte deze geur overdag op vakantie om een geurtje op te hebben, maar ik gooide de spray weg voor we naar huis gingen. Nee, deze geur was geen aanrader. Wellicht een van hun andere geuren wel? Ik hoor er wel positieve dingen over. €2,45
Dove Original compressed deo spray: ik had een nieuwe deodorant nodig en greep terug naar mijn oude favoriet, de good old originele geur van Dove. Ik ging voor de Compressed versie omdat ik er nieuwsgierig naar was. En ik zal je zeggen, ik was absoluut niet teleurgesteld! Het lijkt alsof je minder verspild, alles was je op sprayt is namelijk de deo. Geen lucht. Daarom moet je wel even wennen met doseren. Maar het voelt ook zachter op je huid. Toen ik namelijk thuis weer een ‘normale’ deo sprayde, voelde dit aan als een harde straal deo. Ook past deze deo beter in je tas door zijn formaat, dubbel score!
Dove maximun protection Original Clean: als je naar een warm land gaat (of  bijvoorbeeld op een warme dag, stressvolle dag) is het laatste wat je wil zweetoksels, natte vlekken in je kleren enz. Deze deodorant belooft je 48 uur droog te houden. Mits je de deodorant goed aan brengt! Op de foto hier onder zie je de nog ongebruikte applicator.

2014-09-21 11.55.50
klikjes zijn genoeg voor 1 oksel. Je moet het aanbrengen op een schoon oksel. Het opbrengen gaat makkelijk en het droogt snel. De geur is niet helemaal wat ik er van verwachtte. Ik verwachtte de typische Dove geur. Deze geur is een schone geur, maar ik ben er niet zo dol op. De werking echter, is super! Deze deodorant hield me 24 uur droog, en toen stond ik weer onder de douche. Ik zweette niet, geen vlekken in mijn kleren….. De geur, daar kom ik wel overheen. Ik spray een beetje Dove Original deo spray er overheen, en ik ben klaar om te gaan! €7,39

2014-09-21 12.01.30
En de laatste categorieloze spulletjes 😉

Ebelin wattenstaafjes mini: ik kocht bij DM 2 jaar geleden een reisverpakking wattenstaafjes. Elk jaar vul ik het doosje weer bij, en neem het mee op vakantie. Makkelijk, hygiënisch en altijd handig.
Oversa nagellakremover voor breekbare nagels: mijn favoriete nagellakremover! Deze remover haalt de nagellak goed van mijn nagels, en verzorgt mijn nagels ook. Er zit katoen extract in, en dat ruik je dan ook! Super nagellakremover voor mijn breekbare nagels!
The Body Shop body butter grapefruit mini: deze mini body butter van The Body Shop kreeg ik in een ruil. Ideaal om mee te nemen op vakantie. Dit was geen harde butter, maar een prima smeerbare dikke crème. Deze butter met zijn licht zurige fruitige geur verzorgt mijn huid goed, en zelfs mijn kurkdroge benen krijgen een boost van deze butter.
Oral B Professional tandpasta: er liggen verschillende mini tandpasta’s in mijn kast, en deze viste ik er uit om mee te nemen. De tandpasta is blauw, en heeft een frisse smaak die ik niet bij tandpasta vind passen maar eerder bij kauwgum. De tandpasta belooft heel veel, maar komt dit voor mijn gevoel niet na. Mijn gevoelige tandvlees lijkt weer gevoeliger dan tijdens het gebruiken van de tandpasta die ik normaal gebruik. Ook deze belandde dus in de Spaanse prullenbak.
Lush Lemony Flutter: ook deze mini kreeg ik in een ruil. Eerlijk is eerlijk, deze nagelriemcrème heb ik niet gebruikt. Ik had geen last van droge handen, en ook de nagellakremover droogt niet uit. Als ik als iets droge handen had, dan verzorgde de body butter deze tijdens het smeren. Deze mini bleef dus dicht!

Naast deze spullen gingen er ook nog een borstel en een electrische tandenborstel mee in mijn toilettas. Maar dat is niet erg interessant om te fotograferen 😉

Wat neem jij mee in je toilettas? En was je al bekend met bovenstaande producten?

Dikke knuffel,
Roxanne

