Zoals jullie allemaal ondertussen wel zullen weten, kan ik niet zonder lipbalsem. Ik houd van verzorgde lippen en vindt het dan ook vreselijk als mijn lippen droog of zelfs kapot zijn. Zoals ik in een eerder artikel al beschreef, gebruik ik liever geen lipbalsem meer met minerale olie. Sterker nog, volgens mij heb ik zelfs geen lipbalsem met minerale olie meer in huis!

Ik ben altijd op zoek naar fijne lipbalsems, en toen ik de lipbalsems van Nonique zag wilde ik die maar al te graag proberen! Ik koos uiteindelijk voor Tropical Treatment en Luxurious Lips! Beiden kocht ik bij Secrets by Nature.

DSC02380

Beide lipbalsems zitten in een kartonnen doosje, waar de ook meer informatie op staat. Zoals de ingrediëntenlijst en ook dat de lipbalsems dermatologisch getest en dierproefvrij zijn en dat ze geen minerale olie, parabenen en siliconen bevatten. Hartstikke fijn! De lipbalsems zijn eenmaal geopend 12 maanden houdbaar en bevatten 4,8 gram product.

Het is fijn dat al deze informatie zo duidelijk te vinden is, zelf vind ik zo’n groot kartonnen doosje vaak vooral papierverspilling.

DSC02384

Eenmaal uit de kartonnen verpakking, hebben de sticks in principe dezelfde verpakking. Onderscheid wordt vooral gemaakt door kleurdetail en de naam op de verpakking. Verder vind ik de verpakking niet bijzonder of mooi, maar goed, het gaat vooral om de inhoud!

DSC02389

De sticks zijn beiden een heel stuk uitdraaibaar en transparant. Geen kleurtje of glitter te bekennen. Fijn dus om zonder spiegel bij de hand even snel op je lippen te smeren. De lipbalsems hebben beiden hun eigen geur, niet overdreven sterk gelukkig. Ik vind het vreselijk als lipbalsems een sterke geur hebben die constant onder je neus aanwezig is.

Conclusie: Helaas hebben beide lipbalsems een enkeltje prullenbak gekregen van mij.
Tropical Treatment: ik hoopte dat de geur en smaak van banaan niet duidelijk zou zijn in deze lipbalsem. Ik vind banaan namelijk echt niet lekker. Helaas, dat was het wel. De lipbalsem smeerde wel fijn uit.
Luxurious Lips: de geur van deze lipbalsem is berry, fruit achtig. Het smeren van deze lipbalsem ging stroef, en mijn lippen plakten aan mekaar vast toen ik de lipbalsem de eerste keer op smeerde. Bah! Nadat ik met een tissue het eerste laagje er vanaf gehaald had, probeerde ik het nog eens. Het plak laagje was minder, maar helaas niet weg.

Jammer van deze lipbalsems. Het merk Nonique wordt steeds bekender, en dus waren mijn verwachtingen positief. Laat ik nou nog een Nonique lipbalsem hier hebben liggen, de Extreme Energy. Deze zal ik binnenkort ook testen, en hopelijk voldoet deze wel aan mijn verwachtingen 😉

DSC02393

Secrets by Nature heeft een aantal fijne acties, dus mocht jij de Tropical Treatment wel fijn vinden, of een ander artikel willen proberen of fijn vinden, dan kun je gebruik maken van deze acties:

– Boven de €35,- geen verzendkosten
– Een kleinigheidje cadeau bij elke bestelling
– Bij bestellingen boven de €15,- krijg je €2,50 korting met de code: FBSK2014 ( t/m 31 december 2014 geldig)
– 25% korting op Bubble Shack Hawaii
– 50% korting op Collines de Provence (op=op)
Like Secrets by Nature op Facebook voor meer leuke acties, nieuwtjes en meer! Bij 1250 volgers op Twitter geeft Secrets by Nature een pakket weg met Cosnature producten!

Ben jij al bekend met Secrets by Nature of met Nonique? Of weet jij nog een fijne lipbalsem zonder minerale olie die ik moet proberen? Laat het me weten 🙂

Dikke knuffel,
Roxanne ♥ 

