Vandaag weer eens een recept op Smiling Beauties, en wel een heel makkelijk recept. Eerder een ‘do it yourself’ als een recept, want het is zo makkelijk….
Ik had wat restjes in de ijskast liggen en wist niet goed wat ik er mee moest. Alweer soep maken? En toen viel het me in, ik heb nog een pakje bladerdeeg in de diepvries liggen!

Geen fancy foto’s vandaag, want ik wilde er eigenlijk geen recept over schrijven, tot me dit gevraagd werd op social media. Dus, bij deze.
Varieer vooral zelf met ingrediënten die je in huis hebt, en restjes die op moeten. Ik maakte deze 2 varianten:

Variant 1:

– bladerdeeg (Lidl, diepvries)
– ui
– paprika
– gehakt
– taco kruiden
– geklutst ei (hoeft niet, is voor de kleur)

Snipper de ui en snijd de paprika in stukjes. Fruit de ui, bak het gehakt aan. Kruid dit naar wens met de taco kruiden. Bak de paprika heel even mee. Beleg  helft van het bladerdeeg met het gehaktmengsel. Vouw de andere helft van het bladerdeeg er overheen en druk de randjes goed dicht. Smeer er wat geklutst ei over voor een bruin kleurtje. Volg de verpakking van het bladerdeeg voor oven temperatuur en duur van bakken.

Variant 2:

– bladerdeeg (Lidl, diepvries)
– paprika
– feta
– Italiaanse en Provençaalse kruiden
– geklutst ei (hoeft niet, is voor de kleur)

Snijd de paprika in stukjes en bak deze even aan. Verkruimel de feta over de helft van het bladerdeeg en verdeel de paprika er over. Strooi hier wat Italiaanse en Provençaalse kruiden over. Vouw de andere helft van het bladerdeeg er overheen en druk de randjes goed dicht. Smeer er wat geklutst ei over voor een bruin kleurtje. Volg de verpakking van het bladerdeeg voor oven temperatuur en duur van bakken.

Smakelijk!
Ga jij ze proberen? Welke vulling doe jij graag in bladerdeegpakjes?


Dikke knuffel,

Roxanne ♥

IMG_20150103_192330

