Vanochtend toen ik in de douche stond, pakte ik mijn tube facewash. Damn, bijna leeg! MAAR, schijn bedriegt! Want eigenlijk zit er nog best wat product in de tube! Maar hoe krijg je dat er nog uit dan?

PA050412 Bron foto

Zelf vind ik het altijd zonde en irritant dat er nog zo veel product achter blijft in een tube. Jij wringt de tube in alle bochten en drukt je een ongeluk om nog maar iets uit de tube te krijgen. Terwijl er meestal nog genoeg in de tube zit om nog dagen of zelfs weken (ligt uiteraard aan het soort product) te kunnen gebruiken!

Van de week zag ik op de blog van Priscilla een tip voor dit probleem. Zij knipt zelf altijd de tube open, en haalt met een wattenstaafje de restjes er uit. Deze restjes doet ze in een potje zodat ze deze nog kan gebruiken.
Zelf heb ik vaak gezien/gelezen dat mensen de tube open knippen en de restjes in de tube laten zitten. Ze gebruiken deze dan rechtstreeks vanuit de tube. Dit is ook een mogelijkheid. Zelf zou ik dan eerder de methode van Priscilla kiezen, omdat bij deze methode geen water, stof of bacteriën de vrije loop krijgen in een openstaande tube. Betekent dan wel weer dat je met een spateltje in de weer moet om het product te gaan gebruiken, want anders breng je er alsnog water en/of bacteriën in.

Maar daar stond ik dan, in de douche vanochtend…. Dat moet toch ook anders kunnen? En opeens verscheen daar een lampje boven mijn hoofd! Een tijdje terug zag ik namelijk op internet een plaatje langskomen van een handig hulpmiddel. Diegene had het in een winkel gekocht, maar ik wist niet meer welke winkel…. Ebay is your friend! Daar vind je toch werkelijk bijna alles! En ja hoor, na even zoeken vond ik deze hulpmiddeltjes! En ze kosten geen drol! En, omdat ik vast niet de enige ben, besloot ik er een artikel over te maken. Tips zijn altijd welkom, toch? 😉

Ik zal je een aantal exemplaren laten zien, inclusief de link waar ik ze vond. Deze ‘squeezers’ helpen je om je tube beter leeg te krijgen. Niet alleen als deze al leeg is, maar ook al als je deze net gaat gebruiken. Want ook dan blijven er restjes in je tube hangen. Doordat je de ‘squeezer’ steeds een stukje naar beneden schuift, hoef je ook niet veel kracht te gebruiken om product uit je tube te krijgen. Dus ook handig als je niet veel kracht in je handen hebt door bijvoorbeeld fibromyalgie!

Wil je een heel simpel exemplaar zonder veel poespas? Ga dan voor deze blauwe ‘squeezer’. Ook in andere kleuren zoals bijv roze en lichtblauw vindbaar op eBay:

AL502_1_ALL_zpsae8b3104Mag het toch wel iets leuker uit zien allemaal? Ga dan voor deze lippen. Op dit plaatje kun je meteen ook zien hoe je de ‘squeezer’ gebruikt:

$_12Deze krokodillen variant is ook heel erg leuk:

$_12 (1)Zeg je eBay? Dan zeg je Japans, en dan weet je dat er vast ook wel cute varianten te vinden zijn zoals bijvoorbeeld deze dieren:

$_12 (2)Of zoals deze dieren varianten:

$_12 (3)En deze is heel praktisch voor bijvoorbeeld spullen die je in de douche gebruikt. Zo zijn ze meteen ook netjes opgeruimd en heb je je handen vrij tijdens het gebruik:

$_12 (4)Op eBay zijn vast nog veel meer varianten en kleuren verkrijgbaar, ga vooral ook zelf op onderzoek uit naar een leuke variant! Ik heb hier een paar van de goedkoopste en leuke/handige op een rijtje gezet.

Je zult begrijpen dat ik na het typen van dit artikel dan ook (minstens) eentje naar huis ga klikken! De laatste lijkt me sowieso erg handig en kan mijn vriend vast ook waarderen. Zal ik nog een foto maken als ik de ‘squeezer’ besteld en ontvangen heb? Misschien wel leuk en handig voor als je nog even twijfelt of het daadwerkelijk iets is. Aan de andere kant, de meeste bovenstaande kosten nog geen dollar, dus voor dat geld is het altijd wel het proberen waard toch? 😉

Laat me weten als jij ook een ‘squeezer’ bestelt, en ook als je misschien nog andere methodes hebt om de laatste restjes product toch te kunnen gebruiken 🙂

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

