* Post edited! Toch niet zo ‘damn technology’ zoals ik riep, ik heb de foto’s namelijk terug gevonden 🙂 

In dit artikel liet ik een aantal spullen zien die ik ontving om te reviewen van de webshop Secrets by Nature. Daar in liet ik onder andere de La Fare 1789 Ideal gezichtscrème zien. De pot is ondertussen leeg en ik heb de crème dus aan een grondige test kunnen onderwerpen. Vandaag dus in de review!

DSC02484

Verpakking:
Het potje gezichtscrème zit verpakt in een kartonnen huls, waar extra informatie op staat over de ingrediënten enz.

DSC02490

AQUA (WATER), ALOE BARBADENSIS LEAF JUICE**, GLYCERIN, DICAPRYLYL ETHER, C12-16 ALCOHOLS, SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL**, OLEA EUROPAEA (OLIVE) LEAF EXTRACT, HYDROGENATED LECITHIN, PALMITIC ACID, BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER**, GLYCERYL STEARATE, MACADAMIA TERNIFOLIA SEED OIL**, SQUALANE, ALCOHOL***, BENZYL ALCOHOL, COCO-CAPRYLATE/CAPRATE, TOCOPHERYL ACETATE, CORALLINA OFFICINALIS EXTRACT, PARFUM (FRAGRANCE), XANTHAN GUM, UNDECYLENOYL GLYCINE, MALTODEXTRIN***, TOCOPHEROL, DEHYDROACETIC ACID, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT**, CITRIC ACID, CUCUMIS SATIVUS (CUCUMBER) FRUIT EXTRACT**, SODIUM HYALURONATE, LEONTOPODIUM ALPINUM EXTRACT**, CEDRUS ATLANTICA BARK OIL**, CITRUS LIMON PEEL OIL**, CYMBOPOGON MARTINI OIL**, LINALOOL, CITRONELLOL, LIMONENE.

** Ingrediënten van Biologische landbouw.
*** Gemaakt met Biologische ingrediënten.

99,2% van de totale ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong.
38,2% van de totale ingrediënten zijn afkomstig van biologische landbouw.

Ook heeft de crème het EcoCert en CosmeBio keurmerk. Na opening is de crème 6 maanden houdbaar.
De crème zelf zit in een glazen pot. Dit ziet er mooi uit, maar ik was een beetje bang dat de pot op de grond zou vallen in de badkamer, Ja, ik ben super onhandig. En nee, dat is me niet gebeurd. *zoekt hout om af te kloppen* 😉 De pot bevat 30 ml inhoud, hier kun je een hele tijd mee vooruit.

De verpakking is sierlijk en herkenbaar, ik vind het wel iets hebben! Iets ouderwets, iets authentieks.

DSC02495

Prijs en verkrijgbaarheid:

De La Fare Ideal gezichtscrème kost €12,49 , en is blijvend verlaagd in prijs. Hij kostte eerst €13,99

Substantie en geur:
De substantie van deze gezichtscrème is apart, tussen een jelly substantie en een crème in vind ik. Een luchtige substantie die snel in trekt en fijn uit smeert. Een beetje crème met een spateltje uit de pot halen en met je handen verdelen over je gezicht. A little goes a long way!
De geur van deze crème was even wennen! De geur ruikt ‘groen’ en ‘earthy’. Bij de eerste keer smeren vond ik de geur niet bepaald lekker, maar gaandeweg het gebruik wende ik er aan en vond ik de geur heel kenmerkend.

DSC02498

2015-04-10 10.56.24

Werking:
De La Fare Ideal gezichtscrème bevat ingrediënten als Aloë Vera, komkommer, jojoba en zeewier en is geschikt als dag- en nachtcrème. Ik heb de crème vooral als dagcrème gebruikt omdat ik nachtcrème alleen gebruik indien mijn huid dit nodig heeft. Dagcrème smeer ik wel dagelijks. Ik heb deze crème in de wintermaanden getest omdat mijn droge huid juist dan wat extra verzorging kan gebruiken. Deze crème claimt voor alle huidtypes te zijn, dus ik was benieuwd of de crème deze test kon doorstaan. De crème smeert fijn uit en trekt snel in. Als de crème in trekt, krijg ik heel even een trekkerig gevoel. Als ik met mijn handen nog eens na wrijf over mijn gezicht, trekt het trekkerige gevoel weg en blijft een verzorgd gevoel over. De geur van de crème blijft nog even hangen op je huid.
Wat ik wel jammer vind, is dat deze crème geen SPF bevat. Vooral in het voorjaar smeer ik alleen maar dagcrème met SPF naast zonbescherming. Mijn erg lichte huidje verbrand anders. Ook vind ik het belangrijk om mijn huid te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon.

DSC02501

2015-04-10 10.56.47

Conclusie:
De La Fare Ideal gezichtscrème is een fijne crème die mijn huid goed verzorgd. De geur is even wennen, maar is uiteindelijk net als de verpakking kenmerkend en authentiek. De crème is iets duurder, maar regelmatig in de aanbieding. Helaas bevat deze crème geen SPF, wat er voor zorgt dat ik deze crème niet in het voorjaar als dagcrème zou gebruiken.

Aanbiedingen bij Secrets by Nature geldig t/m 30 april 2015:
Mocht je een bestelling willen plaatsen bij Secrets by Nature, let dan ook even op deze aanbiedingen:
– Alle aanbiedingen en afgeprijsde artikelen vind je hier
– Verwen pakketten voor moederdag vind je hier (deze actie is langer geldig dan 30 april 2015)
– Verzendkosten actie! Voor bestellingen onder de €15,- zijn de verzendkosten €3,95 Onder de €30,- zijn de €2,95 en boven de €30,- zijn     de verzendkosten gratis!

Secrets by Nature verzend sinds een tijdje ook naar Duitsland en België! Ook daar is een verzendkosten actie. De verzendkosten voor bestellingen boven de €75,- zijn gratis t/m 30 april 2015!

Ben jij al bekend met Secrets by Nature of met La Fare? Vertel me je ervaringen! En laat ook even weten als je een bestelling gaat plaatsen 🙂

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

